2009. május 4., hétfő

Érettségi/Unit_1/Part_1 - magyar írásbeli

Hajnali 1 óra elmúlt. Hosszúnak tűnő, rossz álomból ébredtem. Hosszú lesz ez az éjszaka.

Újabb ébredés: hajnali fél 6 múlt (6-kor akartam kelni). Ránézek az órára: 05:41-et mutatott. Nézem: 09:41. Nézem tovább, mert az ugye nem lehet. Nem, nem lehet mindjárt 10 óra! Még mindig 09:41-et láttam, de aztán kitisztult, és megnyugodtam.

Reggel 7 óra 23. Beérek az A9-es terembe. Sokan vannak már. Dobban a szívem: félek.

7:50: a teremben a jegyzőnk, Püpi, Ofő és az 1. felügyelő tanár, Szilágyi. Pici beszélgetés, kézszorítás.
7:55: 5 perc van hátra az életemből. A tollal kopogok a padon. Idegesít, de nem érdekel. Mély levegő.
7:56: Szilágyi túr kiosztja a feladatlapokat, hogy ráírjuk minden lapnak mindkét oldalára a nevünket és osztályunkat. Megkapom, írom.
8:00: START!

A szövegértésben Mikszáth Kálmán egy Jókairól írt művének Epilógusa szerepelt. 11 feladat volt. Sehol nem kértek önálló véleménykifejtést, gyakorlatilag minden feladatban a szövegből vett idézettel kellett válaszolni. Hamar készen lettem.

08:55: még 5 perc van hátra. Remek, készen vagyok.
08:59: fejezzük be, rakjuk be a borítékokba a feladatlapokat.
09:00: itt a vége. Lapok a borítékban. Kiosztják II. feladatlapot. Neveket felírni, feladatot kiválasztani -> érvelés.

  1. Érvelés: Spiró György szavai és aggodalma azzal kapcsolatban, hogy csökken a fiatalok olvasók száma. Úgy gondoltam, erről sokat lehet beszélni, ez nekem való feladat. Írtam is 4 oldalt.
  2. Elemzés: valami novella volt. Először beleolvastam, de kb. az 5. sorban úgy döntöttem, úgyse értem meg, mi van odaírva, inkább hagyom, és biztosra megyek.
  3. Összehasonlító verselemzés: 2 oldalnyi dőltbetűs szöveg. Sok. Nekem ez nem kell, bele se olvasok.
09:15-20-25: alig bírok koncentrálni. Írtam egy rövid vázlatot, amiket meg kéne említenem. Na de kezdjük el a bevezetést. 1 mondat megvan. Nem tudom folytatni. Akkor kezdek másik mondattal. Megírtam. A bevezetés nehezen, de megszületett. Következő bekezdés, 1. mondat. Megint elakadtam. Legyen másik mondat. Beindul a gondolatfolyam.
10:30: még egy gondolatot kifejtek és ideje befejezést írnom.
10:36: a felügyelőtanár járkál, megáll mellettem. Megkérdezte, elkezdtem-e már a tisztázati lapot. Nem. Ideje lesz belekezdenem, mert nem lesz időm átírni. Tudom, mindjárt elkezdem, csak még átnézem a piszkozatot, hogy tudjam, mit hova írok.
10:43: elkezdem a tisztázati lapot.
10:49-54; 11:10-20-33: nézem az időt, jól haladok az átírással.
11:40: 20 percünk van még. Remek, már az utolsó előtti bekezdésnél tartok, mindjárt jön a befejezés.
11:48: kész... kifújom magam. Átnézem.
11:53: hivatalosan is befejeztem és beadtam a feladatlapokat.

Folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések: