2010. február 11., csütörtök

Mű-Egyetem.

A nem európai tudomány története c. szabvál tárgy idejét és helyét (a BME-n van) onnan tudta a nép, hogy az egyik tanár írta meg nekünk, persze nem az, aki az órát valóban tartja. Így tehát, mikor írtam neki, hogy legyen szíves magyarázza el, hogy hová kell mennünk - mivel a kiírt termet nem találtam, mikor előzőleg kerestem - sajnálattal válaszolta, hogy ő sem tudja, de kérdezzem meg a Filozófiai és Tudománytörténeti Tanszék titkárságán, ami egy másik épület földszinjén van. Na legalább ezt megtaláltam.
Odamentem, és egy nőtől kértem segítséget. A problémám nevezetesen az volt, hogy az óra a T605-ös terembe volt kiírva, és ahol ennek lennie kellett volna, ott csak 65-öset találtam. (Amikor megpróbáltam megkeresni, arra is gondoltam, hogy az St épület 605-ös terme lehetne a helyes válasz, de az az épület csak 4 emeletes. Ott sem volt.) Erre a nő megkérdezte az éppen becsoszogó idősebb bácsit, aki nyilván valami nagy fejes, valami tanárféle. A bácsi pedig közölte velem, hogy teljesen egyértelmű, hogy ez a két szám ugyanazt a termet jelöli, és hogy "úr isten, micsoda hülyeség!" az, mit én itt kérdezni merek. Igen, lehülyézett, ott, a fülem hallatára.
Tudom, hogy nem ez a legjobb fórum erre, de ezúton is szeretnék elnézést kérni a Tisztelt Bácsitól, hogy én, aki egy mezei ELTE-s biológus hallagó vagyok, és soha életemben nem jártam a BME épületeiben, és sosem néztem meg, hogy azokban milyen számozásúak a termek, szánalmasan csökevényes matematikai ismereteim birtokában azt merem feltételezni, hogy a 605 és a 65 két különböző szám, ezért nem jelentheti ugyanazt a termet. Továbbá mélységesen szégyellem, hogy nem vagyok mélyen töprengő filozófus alkat, aki a logika rendszerét felhasználva képes önállóan belátni, hogy a két szám egy és ugyanaz.
BME. I'm lovin' it.

Nincsenek megjegyzések: