2010. október 21., csütörtök

Gazdaság és 40 Ft

Amint megírtam a gazdaságmenedzsment-zh-t, hazafelé tarva megtapasztaltam, hogy mi is volt az az éppencsak érthető dolog, amit tanultunk.
Volt 40 forintom. Itthon ellenben viszonylag kevés a kenyér, ma még vacsit kell adni a fiúnak és magamnak, és a holnapot este 7-ig túl kell élnem. Ezért úgy döntöttem, hogy bemegyek útközben egy boltba, és veszek olcsón egy szelet csokit. Bementem a SPAR-ba, amiről tudtam, hogy drága. A legolcsóbb csoki, és általában a legolcsóbb áru, amit találtam, 47 forint volt. Bementem a következő boltba, ahol első ránézésre 59 Ft a legolcsóbb, amit hirtelen találtam. A csokik 69 Ft-nál kezdődtek, de nekem még mindig csak 40 forintom volt. Aztán hirtelen észrevettem, hogy van "sajtos stangli" (értsd: kisméretű kifli, rajta apró sajtmorzsák), 39 Ft-ért! Mielőtt amellett döntöttem volna, megkérdeztem, hogy mennyibe kerül a zsemle, ami 3 rekeszben is tornyosult. Akkor eldőlt minden. 12 Ft volt egy zsemle. Tudtam venni hááármat. És maradt 5 Ft-om!
Ettől rettenetesen boldog lettem, és megértettem, hogy mi az értelme Gossen II. törvénye, miszerint -szabad fordításban- annál boldogabb vagyok, minél nagyobb hasznom van. Most tudok adni meglepetést a fiúmnak, és még holnap sem fogok éhenhalni! Megyek haza!

Nincsenek megjegyzések: