2010. október 8., péntek

Sártúra

Volt nekünk szerdától péntekig nagyszerű terpgyakorlatunk a növényrendszertan gyakorlat keretében. Azt hittem, hogy 3 napi túrázásra megyek.

Szerdán 8-kor (kicsit később) indultunk. A cél Zalaegerszeg, pontosabban Botfa volt. Addig még megálltunk a Poloskavölgyben és egy Szépkilátó nevű helyen.
A Poloskavölgyben az volt a terv, hogy elindulunk felfelé, aztán majd kimegyünk valami útra és visszajövünk a buszhoz. Elindultunk, haladtunk úgy 10 métert, és megálltunk. Elkezdődött a gyakorlat: a hirtelen látótérbe kerülő fákat jól kitárgyaltuk. Elindultunk tovább, és kb. 5 méter után újra megálltunk, mert ismét rettenetesen fontos fajok kerültek elő. A tanárok azt mondták, hogy ez egy olyan 2-2ésfél órás blokk lesz. Ehhez képest több mint 3 óra múlva indultunk tovább, ez idő alatt pedig max 100 méterre távolodtunk el a busztól. Természetesen közben baromi hideg volt, majd meg fagytunk. Azt hiszem, azért nem sikerült a tervezett úton mennünk, mert az egyik tanárunk talált néhány gombát, amiről elkezdett beszélni, aztán mások is találtak gombát, azt is végig kellett tárgyalni, majd a tanárok úgy döntöttek, hogy elküldenek minket gombákat keresni 5-10 percre. Egy leengedett sorompónál álltunk meg, és arra pakoltuk ki a talált gombákat. Alig maradt rajta szabad hely, és nyilván mindegyikről végig kellett hallgatni, hogy az éppen milyen nemzetsébe tartozik, mi a jellegzetessége, és ehető-e. Ezután mentünk vissza a buszhoz.

Szépkilátónál csak enni lehetett, ez valami turistahely.
Ezután az egerszegi Tesco-nál álltunk meg. Mivel kellő mennyiségű gombát gyűjtöttünk, kitaláltuk, hogy legyen belőle közös vacsora: rántva és pörköltként. Ehhez vettünk alapanyagokat is, majd megkerestük a szálláshelyet.
Voltak 2-3-4-5 ágyas szobák, mi hármasban voltunk.
Fél 7 körül elkezdünk főzni, valamikor 9 körül/után már lett is kaja. A kezemen még mindig látszik, hogy én is pucoltam azt a 8 kiló krumplit, és vágtam azt a 3 tele kosárnyi rizikét amiből a vacsi lett. Konyhásnéni for fun!
este 10 után még átmentem a társalgóba ahhoz a néhány bolond emberhez, akik kitalálták, hogy az ottani sok matracból akadályokat építenek és azt tigrisbukfencben kell átugrani. Később lett a freestyle verseny, ott már mindegy volt az átugrás technikája. Volt 4 versenyzőnk, 2 fotósunk, és az 5 lány voltunk a zsűri. Volt egy abszolút győztesünk... :D

Kedden 9 körül volt indulás, nem mentünk messzire a busszal, de gyalog mentünk a szállásra. Na ez kemény volt. A távolság röhejesen kicsi volt, szerintem összesen volt vagy 10 km, de mégis du. 6-kor értünk a szállásra. A hétfői leírásból gondolhajátok, hogy nézett ki ez a -normál esetben mondjuk 3 órás- túra: erdős részen mentünk, és bár jó időnk volt, az előző napi esőzések miatt kellemesen sáros volt minden. Volt egy kb. 200 m-es szakasz, amit szerintem kb 1 óra alatt tettünk meg, mert minden szembejövő gombáról beszélgetnünk kellett. A túra végére mindenki elfáradt, de nem azért, mert nehéz lett volna a terep, ennél még egy miskolc-közeli bükki séta is megerőltetőbb, de ez a rettenetesen lassú tempó, sok egyhelyben ácsorgás és többiekrevárás nagyon megerőltette a talpainkat. Mire visszaérünk persze mindenki térdig sáros-mocskos volt.
Este megint lehetett enni gombát: a pörkölt azt hiszem lila pereszkéből készült, a rántott gomba pedig nagy őzlábgombából. Részemről mindkét nap lemondtam erről a vacsiról, mert egész hétvégén gombát ettem és annyi nekem elég volt. Egyébként állítólag nagyon finom lett.

Ma pedig fél 10 után indultunk el, a Balaton déli partján jöttünk, kitettünk útközben pár odavalósi embert, aztán elmentünk Csákvárra. Ott van egy tanösvény, azon fél 2 körül elindultunk, de max 1 km-t tettünk meg, amikor már vissza is fordultunk, mert 3 órakor akartunk onnan továbbjönni Pestre.

Hogy milyen is volt ez a 3 nap?
Azt hittem, megerőletőbb lesz, persze így is jó volt. Sőt, elég is. Jó, hogy csak 3 napos műsor volt.
Hétfőn fogunk zh-t írni fákból-cserjékből, 1 héttel később pedig a gombákból. Ehhez képest a fás rész nem volt erőltetett, a gombás viszont túl töményre sikerült. Gomba gomba gomba gomba bleeee.
Összefoglalva: hétfőig még kibírom, addig próbálok nem gondolni a gombákra, aztán ha azokon is túl leszek, már tényleg nem akarok több gombát látni.

5 megjegyzés:

lightpost írta...

azért ha az őzek lábgombáját nem is, de azt a lila pörköltet szívesen megnéztem volna.

...petya, a petya... írta...

boti szívem, te sosem jártál erdőben:) amúgymeg turista, az mvk-nak is beszóltam.

borii írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
borii írta...

turista. jegyeztem, javítottam.

...petya, a petya... írta...

köszönöm, puszillak itt is:)