2011. április 27., szerda

Növélettan

Túl vagyok a növényélettan zéhán. Szerettem volna erről egy olyan bejegyzést, ami úgy kezdődik, hogy:
"Egy zéhá.
rengetegsok vegyület.
kb. 10 reakcióút.
..."
Ilyen post viszont mégsem lesz, mert a rengetegsok és a kb. 10 helyére szerettem volna konkrét számokat írni, de nincs türelmem megszámolni. Sorry.
Egyébként nekem az "élettan" szóról mindig a bélkaizom-rángatós kísérlet jut eszembe, és nem gondoltam volna, hogy az élettan = biokémia/biomechanizmusok. Ez egyébként nem baj, hogy ilyeneket tanulunk, mert én az ilyet szeretem, csak nagyon sok és nagyon tömény, és hiába értem, hogy mi történik, a reakcióutakat az összes enzimmel együtt megjegyezni akkor is nehezemre esik. Mondjuk a fotoszintézis "fény" szakaszában profi vagyok. Ebben a zéhában egyébként idő se lett volna leírni mindent, úgyhogy remélem nem lesz tele hiányjelekkel az a sokminden, amit leírtam.

Nincsenek megjegyzések: