2011. augusztus 23., kedd

Országzászló

Augusztus 20-tól Miskolcnak is lett országzászlója. Mikor elkezdték a hely kialakítását, az első lépés az volt, hogy arrébbrakták az addig ott álló szobrot, ami valami munkásmozgalmi emlék, vagy mi a fene. Ez a szobor nagy, robosztus, és szerintem nem valami szép - de nem értek az efféle művészetekhez, úgyhogy inkább nem szólok semmit (még a végén kiderül hogy felbecsülhetetlen művészeti értéke van) - eddig jól elbújt néhány fa mögött. Nekünk viszont országzászló kell, nincs mese, a szobrot arrébb kell rakni, a népkerti szökőkút mellé, mostmár senkinek sem kell keresnie. Részemről nem vágytam különösebben erre a látványra, de azt is megszoktam, hogy a "Sportcsarnokból" Generali Aréna lett, ehhez is hozzászokom majd.
Kissé zavart az is, hogy hirtelen ez lett a legfontosabb, amire pénzt kell költenie a városnak, aztán megtudtam, hogy adományokból épül, az önkormányzatnak nincs köze hozzá. Végül arra jutottam, hogy még így 90 évvel Trianon után is sokak önérzetét sérti, hogy ilyen szép rántotthúsalakú lett az országunk, a köret meg már nem a miénk. Legyen a kedvükért, és a határon túli magyarok kedvéért ilyen csudajelképünk, hátha ezzel jobb lesz a világ.
Aztán elkészültek a talapzattal, 20-án felavatták a zászlót, és a helyzet az, hogy szép lett. Tetszik, tényleg, jó ötlet volt. (Kíváncsi vagyok, mikor jelenik meg rajta az első firka.)

Nincsenek megjegyzések: