2011. november 16., szerda

Meglepik

Meglepetés 1.
Vasárnap este 11-kor, lefekvés előtt eszembe jutott, hogy egyáltalán nem olvastam még el az anyagot a másnapi biokémia gyakorlatra. Ezt elolvasni még nem nagy kihívás, de kis zh is lesz, ahol általában 3 gyakorlat anyagával kapcsolatban vannak kérdések. Gyorsan megnyugtattam magam, hogy déltől kettőig itthon leszek, akkor lesz időm elolvasni mindent.

Meglepetés 2.
Átolvastam amit kellett, csuda felkészültnek éreztem magam. Megérkeztem az egyetemre, a többiek már ott voltak. Közölték velem, hogy ma nem a 4. gyakot fogom csinálni, ahogy arra számítottam, hanem a 9-est, plazmidizolálást. 10 perccel a zéhá előtt egy ilyen információnak különösen örül az ember. (Megjegyzem nem én voltam az egyetlen aki nem erre számított.)

Meglepetés 3.
A zéhákérdések általában némi kis elméletre vonatkoznak, meg van egy-két számolás. Bár fogalmam sem volt, miről szól a plazmidizolálás c. gyakorlat, gondoltam nem lesz belőle baj, max 1 kérdés lesz belőle, a többit meg csak tudom. Ez a zéhá mindössze 1 kérdésből állt: A gyakorlat menete és célja.

Meglepetés 4.
Szerencsére megnéztem E gyakorlati jegyzetében (nyilván nekem az még ki sincs nyomtatva) a vastagbetűvel kijelölt címeket, azt a 3 pontot mind le is tudtam írni. Aztán biztos ami biztos leírtam, hogy mi az a plazmid, mire jó, mi van benne, szóval lényeg a lényeg, hogy az 5-ből 2 egész pontot elértem! Íkúból, öcsém!

Meglepetés 5.
Már egészen előrehaladott állapotban voltunk a gyakorlaton, amikor Anita (a gyakvez) úgy döntött, hogy nem érdekel minket, hogy a front nem futott végig, a gélefot most áramtalanítjuk, és máris vigyük a mintát az UV-berendezéshez. Kedves lelkes A fogta a tálkát, de amikor le akarta önteni róla a puffert, a gél hopp! kicsúszott. És mondta bizony reccs. Mondta ezt halkan, mert az agaróz elég puha. Szóval sírtunk mind, hogy jaj a mintánk odaveszett, hiába vártunk rá ilyen sokat. Aztán csak összerakták, és ügyesen világított az UV-fényben.

Meglepetés 6.
Kedd este növényélettan zéhát írtunk. Nem kicsit voltam már szétesve miatta. Aztán elindultam itthonról, és egyáltalán nem is jutott eszembe. Azt tudtam, hogy hova megyek, de a cél valahogy nem tudatosult. Már egész közel jártam az épülethez, amikor leesett, hogy zh-t kell írni és nagyon nem gondoltam még át semmit.

Meglepetés 7.
A zh egészen könnyű volt.

Nincsenek megjegyzések: