2013. március 28., csütörtök

Keresztkérdések

Ezt a postot kb. két hete írtam, de akkor nem tettem közzé, mert hirtelen felindulásból volt, és írtam bele olyanokat, amiket - bár tényleg úgy gondolok, ahogy leírtam - talán nem szép dolog nyíltan kikiabálni.
Csakhogy most megint jött egy ilyen eset, és annyira jól szórakozom rajta, hogy mégis közzéteszem. Tudom, szégyelljem el magam amiért ilyeneket gondolok, de egyszer, csak egyetlen egyszer valaki magyarázza meg nekem logikusan, és ha már nincs több kérdésem, akkor hinni fogok nekik. Csak rajta!

Itthon leginkább a királyi Kossuth-rádiót hallgatjuk, és vannak bizonyos műsorok, ahol első dolgunk kikapcsolni a rádiót. Néha viszont mégis bekapcsolva marad, és heves indulatok ébrednek bennünk a műsorban elhangzottakkal kapcsolatban. Ez leginkább a vallási műsoroknál fordul elő. Anya és én lelkes ellenzői vagyunk a katolicizmusnak, kereszténységek (nem is tudom melyik a helyes kifejezés ide). Nem elítélői, félre ne tessék engem érteni, ellenzői. Telis tele van olyan dolgokkal, amit egyszerűen nem tudunk megérteni, és szinkronba hozni.

A pápaválasztás kapcsán felmerült bennem a kérdés, hogy mi alapján választanak pápai nevet maguknak az új egyházfők. Anya azt mondta, mindig valamilyen szent nevét veszik fel, azét, akinek a tetteit, a szellemiségét a legközelebb érzik magukhoz. De kérem, vannak női szentek, egyházi tisztséget viszont a katolikusok körében csak férfiak viselhetnek, tehát soha nem lesz női nevű pápa. Vagyis legalábbis nem túl valószínű.

Aztán újabb kérdés jutott eszembe: honnan a viharból tudjuk, hogy az isten férfi? Mindenféle istenábrázoláson az isten férfi, de miért? Anya azt mondta, a bibliában az szerepel a teremtésnél, hogy isten saját mására teremtette az embert, ugyebár először Ádámot.  - (Szerintem meg az ember teremtette saját mására az istent.) - Aztán csinált belőle egy Évát. Én pedig arra gondoltam, hogy ez a bizonyos Jézus istentől fogant, tehát mégiscsak férfinak kell lennie (vagy a szentlélektől, aki meg ugye kiafene?!). Zárójelben jegyzem meg, jön most a mi nagy magyar és szentséges kormányunk azzal, hogy a család az anya és az apa, akik házasságban élnek, és a hozzájuk tartozó gyerekek, közben meg Mária se a férjétől szülte azt a gyereket. Nagy mázlijuk volt, hogy megváltotta a világot... Nesze nektek család.

No aztán megint, mint már annyiszor, szóba került a földön kívüli eredet elmélete. Szeretjük mi Anyával ezt az elméletet. Nem adunk neki egyértelműen igazat, de sokkal több kíváncsiságot és ronkonszenves gondolatot kelt bennünk. Persze nekem hivatalból az evolúcióban kéne hinnem (és végül is hiszek is), de hát ugye arra sincs mindent kizáró bizonyíték.

- Az eredeti verzióban itt jött egy bekezdés arról, hogy milyen rengetegféle élet alakulhatott ki azalatt kb. 13 milliárd év alatt, amióta is van a mi univerzumunk, és hogy ebből mennyi tűnhetett el nyomtalanul, és hogy milyen csöppnyi cseppjét látjuk mi ennek az egész nagy világmindenségnek, ami körbevesz minket, és hogy simán lehet földön kívüli eredete a Földön burjánzó életnek. -

Még itt van néhány megválaszolatlan kérdés: miért van minden nép istene az égben? Senkinek nem gyanús ez? Az indiaiak réges régi irataiban miért írnak részletesen űrhajókról, miért vannak furcsán ábrázolt isteneik (pl. kék a bőrük, vagy sok kezük van)? Miért van olyan sok mitológiában félig ember félig állat alak?

Szerintem nem olyan lehetetlen dolog ez.

Eddig tartott a múltkori filozófiám, és itt a mai termés. Anyának zseniálisan cseles kérdései vannak.
Van ugyebár a 10 parancsolat, amiben benne van, hogy ne ölj. Ehhez képest a keresztények sorra gyilkolták le egymást a történelem során (elég ha csak a keresztes háborúkra gondolunk, de igazából mindig ölték egymást). A papság viszont mégis mindig megáldja a hadba indulókat és a fegyvereiket. Na de most jön a kérdés: mi van akkor, ha az ellenségek ugyanabban az istenben hisznek, mindkét fél papjai ugyanahhoz az istenhez imádkoznak, és mindkét fél papja ugyanannak az istennek a nevében áldja meg a fegyvereket és katonákat? Mi van akkor, ha két ember - háborútól függetlenül - ugyanahhoz az istenhez imádkozik és teljesen ellentétes dolgot kérnek tőle? Állítólag az isten mindenkinek meghallgatja az imáját, de kiét fogja teljesíteni? És a másikért miért nem? Ja persze, mert az isten jó, ugye, mindennel valami szándéka van, ugye?

Ez az egész katolicizmus egy kétezer éves biznisz.

Tényleg szeretnék elnézést/megértést kérni azoktól, akik hitét most megsértettem, de nem értem, tényleg nem értem. Alig van némi történelmi és bibliai ismeretem, de hiába hallgatom meg az egyházi műsorokat, egyre és egyre értetlenebbül állok a sztori elé. 

1 megjegyzés:

lightpost írta...

amúgy Istennek alkotmányos, pontosabban alaptörvénybe foglalt kötelessége megáldani a magyart; remélem, erről őt is értesítették :D