A szerkezetvizsgálati órán egy vendégelőadó tartott előadást molekuladinamika témában. Nagyon érdekes előadás volt, a félévben eddig ez volt a legjobb óra ebből a tárgyból.
Van a csoportban egy srác, valami nem teljesen okés vele. Nagyon hangosan beszél, nagyon artikulálva, mégis alig érteni amit mond. Értelmes, mert megérti amit mondanak neki, de nem vagyok benne biztos, hogy egyetemre való.
Igazából nem is az a fontos, hogy ki ő, hanem amit kérdezett.
Az előadás a fehérjék dinamikájáról szólt. A srác pedig valami olyasmit kérdezett, hogy oké, hogy tudjuk egy fehérje mozgását, de benne van a DNS, és az vele együtt mozog?
Remélem, hogy az olvasók egy része itt meglepődik, mások valószínűleg most olvassák el újra a kérdést, hogy hol lehet a hiba, mert bizonyára van, ha már így mondom. Nos, nem az a lényeg, hogy ez a fiú kérdezte, hanem az a lényeg, hogy mit kérdezett.
Kérdezni csak az tud, aki valamit meg akar érteni. Kérdezni csak akkor tud az ember, ha már van valamilyen elképzelése. A kérdésből pedig kiderül, hogy milyen kép él a képzeletében.
Tartok tőle, hogy az emberek többségében a világunkról teljesen torz kép él. Bizonyára bennem is sok torz kép van, és a hozzáértő ember felvont szemöldökkel pislogna rám, ha kérdeznék tőle valamit. Mégis annyira megdöbbent, amikor olyan tévhitekkel találkozom, mint ez, hogy a fehérjében benne van a DNS, pedig szerintem ez alap középiskolás tananyag. Mindig büszke vagyok, ha valami olyasmit tudok, amit mások nem, annak ellenére, hogy azt középiskolában tanultam; de mindig elszomorít, hogy más iskolában mennyire nem törődnek a helyes tanítással. Egyre több olyan sztorit hallok, hogy a tanárt nem is érdekli, hogy tart-e órát vagy sem, értelmeseket mond-e van sem. Hogy a fenébe akarnak így értelmes lényeket nevelni? Vagy nem akarnak, mint ahogy ők sem elég értelmesek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése