2013. április 7., vasárnap

Kvantitatív biológia

Ezen a hétvégén, csak hogy legyen valami izgalmas is már, szombaton és vasárnap is suliban voltam. Egy tömbösített előadásom volt. Kvantitatív modellek a sejt- és fejlődésbiológiában.
A címe egyszerre mond sokat és keveset. A fizikusok valószínűleg tudták, hogy lesz egy csomó számolás, én meg reméltem hogy ez "csak" biológia lesz.

A biofizikáról azt kell tudni, hogy ez nem úgy van, hogy egy kicsit ez, egy kicsit az, és akkor tökjó mert semmihez se értesz igazán, hanem ez olyan fizika, ami valamilyen biológiai jelenséget ír le. Szóval ha fizikus vagy, rohadtul nem tudsz mit kezdeni, ha nem ismered a biológiai alapmechanizmust, de ha bioszos vagy, rohadtul nem tudsz hozzászólni a számolási részéhez.

Ezért aztán nagyon tetszett, amikor megbeszéltük hogy mik a biológiai rendszerek, amiket számolással is le akarunk írni, és nagyon untam amikor hosszasan taglalta a tanár a levezetéseket, amiknek számomra semmi jelentése nem volt. Na jó, azért nem voltam teljesen elveszve, de nagyon megnyugatató volt, hogy ez így nem lesz számonkérve.

Ó igen, még egy beadandós tárgy, ezúttal egy valamilyen modellt leíró cikket kell feldolgozni, és megírni rá a programot, megnézni, hogy hogy működik, milyen kimeneteket ad, és jó-e ez nekünk.

Holnap megyek tárgyalni, talán lesz melóm a nyárra, majd mesélek, ha történt valami.

Nincsenek megjegyzések: