2013. május 21., kedd

Játék

Tegnap Anya és én elkezdtünk unatkozni. Én ugyanis remekül haladtam a kis modellemmel, Anyának pedig elfogytak az olvasnivalói. Így jutottunk el egy kvízjátékhoz. Magyarország Kvíz a címe, ha jól emlékszem 2000-ben adták ki.
Minden kártyán 5 féle kérdés van: történelem, földrajz, irodalom/zene, művészet/néprajz, sport/egyéb. Ilyen, természettudományoktól majdnem mentes játékkal néztem szembe, és meggyőződésem volt, hogy alig fogok tudni válaszolni a kérdésekre. Ezzel a játékkal egyébként valamikor 5-8. osztályos korom környékén játszottunk utoljára, és jól emlékszem rá, hogy a földrajzi kérdésekben már akkor is jó voltam, a történelem viszonylag jól ment, az irodalmi kérdéseket utáltam, mert alig tudtam valamit belőle, a művészetre eleve nem is számíthattam, a sport és egyéb témakör meg ímmel-ámmal. Na ezek után, most, 22 évesen, 4 évvel az érettségi után, csupa tudományos ismeretet felhalmozva vágtam bele a játékba.
Az nem volt kérdés, hogy Anya fog nyerni, de meglepődtem, hogy milyen kevéssel nyert.
Csuda büszke vagyok magamra, amiért a legtöbb pontot az irodalmi (+zenei) kérdésekből gyűjtöttem össze! Én! Kérem, aki kb. 6. osztályos korom óta igyekeztem minél inkább megszabadulni az irodalomtanulástól. Aki utoljára 4 éve láttam verset (kivéve az ÁgnesVanilla-féle József Attila feldolgozásokat, mert azokat imádom). Tudom, ezek borzasztóan megvetendő dolgok, nagyon szégyellem is magam miatta, de most kiderült hogy nem is vagyok annyira elveszve. Persze szerencsém is volt, mert többnyire csak cím alapján kellett megmondanom a szerzőt - ha múzsákat és születési helyeket kérdeztek volna, akkor csúnyán felsültem volna.
Azon is meglepődtem ám, hogy történelemből milyen dolgokra emlékszem. Merthogy bizony évszámokra, uralkodókra. Biztos vagyok benne, hogy ez a tudás ugyanaz, ami általános iskolában ragadt rám, mert a középiskolai töri szinte teljes mértékben törlődött az emlékezetemből. De arra tisztán emlékszem, hogy mennyit szenvedtem vele.
A művészeti és néprajzi kérdések most sem váltak az erősségeimmé. Ez is eléggé szégyellni való, de ez az a téma, ami soha egy percig se érdekelt. Se a festmények, se a népi dolgok... Maximum az etimológia, és a nyelvjárások, amit érdekesnek tartok, de ilyen kérdések nem voltak.

Egyébként a szerkezetvizsgálati módszerekből 4-est kaptam, pedig már a kettesnek is örültem volna. Nagyon szeretem túlteljesíteni a saját elvárásaimat.

Nincsenek megjegyzések: