2013. május 26., vasárnap

KFC

Kb. 15 éve mondtam utoljára olyat, hogy McDonald's-ba akarok menni. Azóta önszántamból nem ettem se ott, se a BurgerKingben, se a KFC-ben. (Kivéve a BurgerKinges fagyit, az jó.)
Herceg kicsit elnézőbb ezekkel a helyekkel, és arra való tekintettel, hogy végre befejezte a szakdogáját, ill. itthon nem volt semmi vacsira való ehető dolog, elindultunk itthonról és végül a KFC-ben kötöttünk ki. Most elmondom, hogy rabolják ki az embert vendéglátás néven.

Itt egy kisebb összefoglaló a hozzávalókról, a kifizetett összegről és a becsült valós áráról.

"Twist Attikos H&ST" - KFC ár: 950 Ft
"Sajt" - 100 Ft
általam becsült értékek:
- tortilla: 50 Ft
- 2 db kis salátalevél: 5 Ft (de csak mert már nincs kisebb összeg)
- 2 szelet uborka: 5 Ft
- alig észrevehető tzatziki-szósz: 10 Ft
- "sajt": 30 Ft (bár ezt sem nagyon vettem észre benne)
- kb. 2 db panírozott, fűszerezett csirke csík, de legyünk jóindulatúak és számoljunk 15 dkg-t: 300 Ft
Összesen: 1050 Ft -> 400Ft.

"Strips DeluxeBox" - KFC ár - általam vélt ár
- 3 db fűszeres panírozott felső csirkeszárny - 410 Ft - 300 Ft
- 5 db fűszeres paníros csirkecsík - 500 Ft - 500 Ft
- "nagy" sültkrumpli (megnéztem a papíron, 10 dkg) - 340 Ft - 25 Ft (még így is drága a krumpli kilója)
- BBQ szósz - 100 Ft - 35 Ft (a 400ml-es ebből a boltban ~700 Ft)
- papírpohár, amit tetszés szerint újra lehet tölteni - 400 Ft -  300 Ft (egy fél literes cucc azért ennél olcsóbb)
Összesen: 1750 Ft -> 1160 Ft

Az egész menü: 2800 Ft -> 1560 Ft

Szerintem kissé indokolatlan az árkülönbség. Meg is mondom, miért.
1. A kiszolgáló csajszi olyan élettelen volt, mint egy viaszbábu.
2. A poharat fel lehet tölteni a következő választékból:
     Cola, ColaLight, CanadaDry, 7Up, IceTea, Schweppes narancs.
Szerintem ez méreg mind, de egye fene, ha már itt vagyunk valamit igyunk. Először a 7Up-pal próbálkoztunk, ami emlékeim szerint ránézésre ásványvíz, de édes. Az előbbi sajnos jobban dominált benne, úgyhogy hamar meg is gondoltuk magunkat. Az IceTea-vel működött a dolog.
3. Ezeknek a gyorséttermeknek kötelező tájékoztatniuk a vásárlóikat arról, hogy pontosan mit esznek, ezért egy hatalmas tápanyag-táblázat van a tálcára helyezett papír hátoldalán. Ez most is így volt, csakhogy annyira halványan volt nyomtatva, hogy itt-ott nem is tudtam elolvasni.

Az egyetlen, amit pozitívumként tudok felhozni a sok negatív vád ellenében, hogy jól laktam. Persze ugyanennyi pénzből a kínaiban 3 nagy adag ételt kaptunk volna, aminek a felével mindketten teljesen jól lakunk.

Ezek után azt hiszem, a következő 15 évben megint nem fogok pénzt költeni ilyen helyen.

Nincsenek megjegyzések: