2013. június 11., kedd

Lvl.6. #Kiküldetés

A terv
- korai érkezés
- méréshez szükséges anyagok összekészítése
- szállítás
- a célszemélyek megtalálása az épületben
- minták előkészítése
- grid készítés
- mérés

Reggel 8-ra mentem a SOTÉra. Fél óra alatt összeszedtük a szükséges cuccokat.
- 300 mikroliter fehérjeminta, L jelzéssel
- 300 mikroliter fehérjeminta, E jelzéssel
- 50 mikroliter CaCl2 oldat
- 50 mikroliter ATP oldat
- 50 mikroliter DNS oldat, egyszálú, 75 bázisos.

Ezeket jégben, dobozban, villamoson vittem át az ELTÉre, ahová ma vendégként mentem. Megtaláltam a megfelelő személyeket, összeraktam a mérendő kutyulékokat, inkubáltuk is, grideket készítettünk és mentünk az elektronmikroszkóphoz.

Most láttam élőben először elektronmikroszkópot, nagyon szép gép. Egy kedves idős tanárbácsi volt végig velünk, ő ért igazán ehhez a nagy berendezéshez, viszont ma megadta a lehetőséget az egyik lánynak, hogy a nézegetéssel és megfigyeléssel töltött hosszú idő után most először ő maga kezelhesse a gépet. Ügyes volt, belejött hamar a repülőgép-vezérlésbe. Igen, merthogy van a mikroszkóp, a bal oldali kezelőpanel, a jobb oldali kezelőpanel, és még egy, a be- és kikapcsoláskor használatos panel. Szóval szemével nézi a mintát, jobb és bal kezével pedig egyszerre tekeri és nyomogatja a gombokat és kapcsolókat a kezelőpaneleken.
Lettek remek képeink, de sajnos néhány minta nem azt mutatta, amit vártunk. Néhány viszont tényleg gyönyörű lett, olyan igazi cikkbe-való fajta.

Offtopic - ma egy hónapja, hogy menyasszony vagyok!

Nincsenek megjegyzések: