2014. szeptember 23., kedd

Relatív idő

Van most egy cikk az Indexen, miszerint sikerült kísérletesen bizoyítani, hogy "az idő lassabban halad egy mozgó óra számára, mint egy egy helyben lévőnek." Nem részletezik itt, ezért én nem is értem, bár a gravitáció "időlassító" hatását is nehezen értettem meg. Amikor ezt a témát magyarázzák laikusoknak, mindig az "órát" hozzák fel, az időmérő tárgyat. Én ezt sosem értettem, hiszen egy független energiaforrással (elemmel) működő pusztán mechanikai vagy kis áramkörrel működő, programozott szerkezet mégis mitől számolna gyorsabban ha eltávolodik a bolygónktól. Aztán persze magamtól is rájötem a válaszra, hogy az óra nem jár gyorsabban, hanem az idő telik gyorsabban (a földi "időmozgáshoz" képest) és így, "elvont fogalomként" máris jobban értem. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, engem zavar ez az óra-dolog.

Nincsenek megjegyzések: