2015. augusztus 29., szombat

Subscribe a Parkban

Vegyes érzelmeim vannak a tegnapi Subscribe koncerttel kapcsolatban. Nem csak azért, mert egy időre ez volt az utolsó koncert (állítólag feloszlottak és újra összeálltak, de valójában csak szünetet fognak tartani), hanem mert nem tetszett annyira, mint amennyire kedvenc magyar zenekaromnak tartom őket.

Kezdődött rögtön az elején azzal, hogy szörnyű volt a hangosítás. Én azt hittem, a füldugó miatt hallom ennyire rosszul, de aztán javult a hangzás, konkrétan megjelentek a gitárok és a szinti, és végre nem csak a mély, összefolyó értelmezhetetlen zúgásban kellett bogarásznom a dallamot és az elenyésző cineket.
Egyébként a kezdéshez való dalválasztás sem tetszett, de ez az én hibám, mert ez az új albumról volt, amit én nem szeretek. Ennek volt köszönhető az is, hogy a koncert végén az utolsó előtti 2-3 dalon is majd elaludtam, annyira nem lehet mit kezdeni ezekkel a dalokkal.

Aztán volt egy olyan rész, amit szerintem a Depressziótól tanultak el, aminek az a lényege, hogy mindenki leguggol, eközben fokozódódik a hangulat, és amikor jön a zúzás hirtelen mindenki felugrik és pattog kedvére. Ezt a részt Depiéknél imádom, mivel a másik hasonló esemény a death wall, amiből szeretek kimaradni. Nade. Most volt itt ilyen guggolós-pattogós mutatvány, ami teljesen félresikerült, ugyanis a zenében egyrészt semmi sem éreztette, hogy mikor fog elkezdődni a zúzás, és amikor elkezdődött, szerintem sokaknak nem (és nekem sem) volt egyértelmű, hogy ez már az-e. Úgyhogy nem felpattanás lett, hanem csak öreges feltápászkodás, ami eléggé hangulatrontó volt.

A régebbi jól bevált dalok jók voltak, bár több olyan dal volt, amit én annyira nem szeretek, pl. az X-Man, meg egy csomó másik aminek a címét sose tartottam megjegyzésre érdemesnek. Szerencsére azért jó dalok is voltak, mint a nagy kedvenceim, a Highfly és a Tremens, volt a Ringside seat és a magyar közönségkedvenc, az Álomtéga (amit én hasonlóképpen nem szeretek, mint a Depinek a Nem akarok elszakadni-ját, csak azt sokkal jobban utálom, ennek meg legalább lehet kiabálni a szövegét)... mindenestre nagy hiányérzet maradt bennem a Journey és a Humidor el-nem-játszása miatt.

Hát most jól lehúztam őket, szörnyű véleményt írtam, pedig ez egy jó koncert volt. Biztos sokaknak tetszett.

Egyébként Herceg nyert egy CD-t az előzenekartól, és ennek örömére vettünk egy-egy Subscribe pólót neki is meg nekem is.

Nincsenek megjegyzések: