2015. szeptember 19., szombat

Koncert és kiállítás

Péntek este, Park, Passed, ParovStelar.

Jártam már a Parkban néhányszor, és még soha nem láttam ott ekkora embertömeget. Borzasztó volt. Hol a cigifüsttől fulladoztam, hol a mellettem ugráló srác könyökét próbáltam kivenni a szememből, hol csak próbáltam hátrálni, hogy az előttem álló ne álljon belém az egész hátával. Ehhez képest egészen jól kontrolláltam az emberiszonyom, és próbáltam a zenére koncentrálni.

Kezdjük az elején, a Passed-del. Nem tudom, őket hangosította-e egyáltalán valaki, és ha igen, akkor az látott-e már hangosítópultot valaha, de hihetetlen gányul szóltak. Nem ismertem ezt a zenekart, annyit tudtam, hogy voltak a Dalban. Érdekes zenekar, van billentyűsük, basszusgitárosuk, hárfásuk és egy énekesük (legalább is én ennyit láttam messziről, tömegből). A lánynak jó hangja van, csak nem tud énekelni. Pont úgy, mint én, csak én inkább nem állok színpadra, és ez mindenkinek sokkal jobb így. Vagy legalább rá kéne tolni egy kompresszort az éneksávra, nem tudom, nem értek hozzá. Minden technikát nélkülöző, teljesen dinamika nélküli éneklés volt, a hangerő pedig olyan volt, mintha a volume potit föl-alá rángatták volna. Hol halk, hol szörnyen üvölt egy-egy szóeleji hangsúlyon. Dalszövegekből nem is hallattszott semmi, szinte csak a magánhangzók. Csak akkor volt érthető a szöveg, ha egyébként tudtad, hogy mi a szöveg, pl. a Bájoló c. dalnál. Nem csak az énektechnikával volt baj egyébként, teljesen szét is estek a végére. Képesek voltak olyan hibákat elkövetni, hogy amikor az énekeslány megpróbálta felpörgetni a hangulatot, és valami nagy zúzásnak kellett volna jönnie (ez egy ilyen viszonylag chill zenét játszó zenekar), vagy legalább is valami jó kis szólónak, hirtelen minen elhalkult, minden hangszer teljesen tompa volt, aztán hopp valamit bekapcsoltak, és kiderült, hogy éppen hárfaszólóra tombol a nép. Ja nem, a tombolás elmaradt, bocs. Aztán hasonlót eljátszottak egy basszusszólónál is, ahol egyszerűen lekeverték a hangerőt, mi meg csak pislogtunk, hogy pls ez most mi akar lenni? Sajnálom, de egyetlen pozitív dolgot sem tudok említeni az előzenakarról. Ja de, azt, amikor végre abbahagyták.

Ezután vártunk, nagyon sokat, mondtam is Hercegnek, hogy remélem jobb buli lesz, mint amilyen sokat várni kellett rájuk, különben nagyon szomorú leszek.
Itt meg kell jegyezni, hogy én Parov Stelart alig néhány éve ismerem, ez volt az első alkalom, hogy koncertjére megyek, ezért teljesen más elvárásokkal voltam ott, mint azok, akik ősrégi rajongók. Merthogy tőlük hallani lehetett panaszokat, hogy nem volt ez olyan jó buli, mint régen. Nos, én nem tudom, milyen volt régen, nekem új volt, és nagyon bejött, nagyon király parti volt. Persze ha nem lettek volna ennyien közönség, még sokkal jobb lett volna. De megpróbálok elvonatkoztatni a közönségtől, és azt kell mondjam, ezért megérte elmenni.

Az ő hangosításukkal halistennek semmi baj nem volt, nagyon királyul szólt minden, olyan hangulata volt, hogy fú, és arra jöttem rá, hogy ez a zene élőben így, hogy ott van a színpadon egy igazi élő dobos és az énekeslány, akinek iszonyat jó hangja van, ráadásul még az a 3 fúvós (szaxofon, trombita, harsona), akiktől az egész még kétszer jobban szól, telejsen 5*. Jó ritmusú, táncolható, ugrálható, szórakoztató zenét zátszanak, és pont ezt vártam tőlük.


Szombat, @rc.
Volt már jobb is, volt már pozitívabb is, de hát ez a realista nép műve, és sajnos igazuk van. Volt néhány, ami ötletes volt, volt vagy két olyan, amin még nevettem is, de sajnos nagyon sok negatív, nem humoros, nem ötletes, unalmas, semmitmondó. Egyébként abból a kettőből is csak egyre emlékszem már, a háromlábú székes nagyon tetszett. Ennyi, nincs több említésre méltó dolog most az @rcon.

A hősök terén viszont ma van NemzetiVágta, ennek kapcsán láttunk gyönyörű lovakat, szép huszáros öltözetben lévő férfiakat, zászlóvivő embereket, és lovaskocsikat, ezek mind jók voltak.


Valamint, ma megvettük a Magyar helyesírás szabályainak legújabb kiadását.

Hajszárítót is vettünk, de az nem olyan érdekes.

Nincsenek megjegyzések: