2015. december 18., péntek

Második forduló

Ma visszamentem a fogászatra, és nem voltam hős.
Ez a doktornő nem mond semmit.
Tök szimpatikus amúgy, és meg is bízom benne, biztosan tudja, mit kell csinálnia, és ebben a hitben az is mererősít, hogy szerdán miután a zsibbadás elmúlt, és egész csütörtökön egyáltalán nem fájt a fogam.
De nem mond semmit. Így például azt sem mondta, hogy ma mit fog csinálni, és hogy ez esetleg fájhat. Én arra számítottam, hogy betömi a tátongó űrt. Ehelyett, valami tűszerű izével belenyúlt a fogamba, és fájt, aztán egy másik tűszerű izében még jobban megnyomkodta, az már nagyon fájt, végül annyit mondott, kész vagyunk. Én meg csak néztem, hogy ennyi idő alatt nem lehet betömni, akkor ez most mi volt. De mondom most fáj. Nem baj, majd megnyugszik. Kedden jöjjek vissza. Jó, és mennyi ideig kell majd még vissza-vissza járnom. 2-3 hétig. Remek, de én 2 hétig Miskolcon leszek. Akkor majd a két ünnep között ott is elmegyek egy ilyen jó kis fájdalomkúrára...
Hazajöttem, Herceg itthon volt, bőgtem kicsit, mert nagyon fájt, és mert egy kicsit sem voltam hős. Kb. délután fél 4-kor (vagyis kb. 4 órával a fél perces beavatkozás után tudtam először úgy a fogamra gondolni, hogy nem éreztem benne a fájdalmat.
Amíg itthon voltam, megkértem egy fogorvosnak készülő ismerősömet, hogy az elmondásim alapján rekonstruálja már az esetet, és mesélje már el, hogy mi történt velem, mit csinált az orvos, és miért fájt, ha nincs ott az ideg... Nagyon készségesen felvilágosított a dolgokról, és most már tudom, hogy ez a mai szeánsz addig fog ismétlődni, amíg teljesen behegedik a seb, és panaszmentessé válik a fog. Akkor majd betömik a gyökeret és visszaépítik a koronát, és az majd megint fájni fog, de egyszer csak elmúlik.
Szép kilátások. Mivel jelenleg ki van nyitva a fogam, alig merek enni, igyekszem csak bal oldalon rágni, és nem merek megenni semmit, ami pl. apró morzsákra hullik szét a szájban, így kiesik minden féle keksz és nem teljesen friss kenyér, és minden, ami diós, mákos, túrós, rizses, ami savanyú (narancs, alma), ami túl édes (csoki, cukor a teában), ami esetleg fogba ragadhat (szintén csoki, karmella, lekvár), nem tudok sem enni sem inni hideg dolgokat (joghurt, hűtött víz, hideg paradicsom)...
Utoljára akkor volt ilyen diétás karácsonyom, amikor előtte műtöttek.

1 megjegyzés:

Midnight÷Moon írta...

Ez de rossz, hogy ennyiszer ezt meg kell ismételned :/
Én pár éve karácsonykor ettem diótortát lyukas foggal, persze a lyukas fogammal haraptam rá a dióhéjra, gyönyörűen letört a korona fele kb... akkor gyökérkezelés volt, azt hiszem két alkalmas, először fúrtak-kiszedték az ideget - nyomkodtak valami izével ami szintén fájt mert minta tűvel böködnék az egész felső állkapcsom belülről (de pár mp-es művelet volt nálam hálistennek így ki lehetett bírni), aztán következő alkalommal vissza is építették a koronát, és viszontlátásra. Neked is egyébként valami hasonlót kell (csak valamilyen oknál fogva többször is megcsinálni a köztes részt?o.O).
Miskolcon tudok egy nagyon aranyos fogorvosnőt, anyával végzett anno a fogorvosin (azt hiszem...kb...) és anya legjobb barátnője, ő csinálta a fentebb említett dolgokat és tömte bár be számtalanszor a fogam, egyszer sem volt rá panaszom. Nem tudom, rendel-e két ünnep között, de ha gondolod és szükséged van Miskolcon is fogorvosra, fészen ki tudlak segíteni :)