2017. február 10., péntek

Számok rólam, nekem

Azért szeretem nagyon ezt a helyet, ahová TRX-re járok, mert az edzők közvetlenek, kedvesek, társaságot alakítottak ki, és nagyon lelkiismeretesen tanítva edzenek mindket. Ebben az évben pedig kitalálták, hogy minden hónap elején felmérnek minket (mérlegen és gyakorlatokban is), hogy legyen konkrét képünk magunkról és lehessen látni a fejlődést - egyéni és csoportszinten egyaránt. A múlt hónapban sajnos lemaradtam erről, ezért nekem új volt a mérés, és voltak elvárásaim. Inkáb úgy mondom, várakozásaim, tippjeim az értékekről. Hát... nem nagyon jött be, úgyhogy most már legalább van célom. Íme.

mélyguggolás: nem megy. Ez nem lep meg, a cél, hogy menjen.

low-row: 8. Ez egy olyan gyakorlat, amikor a sarkad benn van a TRX felfüggesztése alatt, a TRX rövid száron van, egy ferde fekvő helyzetből indulsz, és a karokat a törzs mellé húzva felhúzod magad egy kevésbé fekvő pozícióba. Akkor érvényes a gyakorlat, ha a karjaidat be tudod hajlítani szorosan a törzs/mellkas mellé. Én erről a nyolcról úgy gondoltam, hogy kevés és béna, mert kb. a hamadiktól kezdve már 1-1 centikkel elmaradtam a tökéletes kivitelezéstől, és 8-nál azért hagytam abba, mert úgy vagyok vele, hogy inkább csinálok keveset tökéletesen, vagy majdnem tökéletesen, mint sokat hibásan. Nem mintha ezt így ne éreztem volna meg nagyon. Viszont, ami mégiscsak büszkeséggel töltött el, hogy volt olyan, aki egyetlen egyet sem tudott megcsinálni, na hozzájuk képest például király vagyok.

fekvőtámasz - helyett csak leengedés: 15. A cél értelemszerűen a helyes igaz fekvőtámasz. Ezt egyelőre egy nagyon távoli célnak érzem.

testsúly testtömeg: na ez kényes kérdés. Lányból vagyok, nem szeretek csak úgy nagy számokat mondani ilyen témában. De most meg fogom mondani. Azért, mert célom van, és cél csak akkor van, ha van honnan elindulni. Ráadásul, bár az én önképem is torz egy kicsit, mégis ki merem jelenteni - vagy inkább jó pszichológus módjára megpróbálom elhitetni magammal - hogy ezen a számon igazán nincs mit szégyellni, mert nem vagyok kövér, de még csak túlsúlyos sem. Ezt, amiben én vagyok, teljesen normális állapotnak hívják. Az egy másik kérdés, hogy az én szememben viszont mi lenne az ideális állapot. Egyébként, ha valaki kövér vagy túlsúlyos, akkor se lenne min szégyenkeznie, ha a van célja és tesz is érte. Na akárhogyis, ma a mérleg 64.7 kg-ot mutatott. Nem tudom, nektek a saját koordináta-rendszeretekben ez a szám milyen, nekem szép. Még nem gyönyörű, de mindenképpen szép. Mivel a tömeg önmagában semmit nem mond, azt hiszem, nem is fontos, hogy egy konkrét súlyt kitűzzek célul. Ha mégis megtenném, 62-t mondanék, de hogy ez mit jelent majd zsírban és izomban, nem tudom. Azt volt az elvárásom egyébként, hogy kisebb legyen 65-nél. Egyenlő semmiképp. Ezt elkönyvelem az első sikeremnek, gratulálok, csak így tovább!

testzsír%: Nem értek ehhez, csak képek alapján próbáltam valamifajta elképzelést alkotni, és 25%-ot tippeltem. De valamivel nem számoltam. Valamikkel. Mit mutatott a mértleg? 30.8. HARMINCEGY kib@sz,.t SZÁZALÉK te jó isten, és ebből tuti hogy legalább 6 csak ez a két zsírgömb itt elöl, nyeeeeh, #csakramiérthetiaztadühötamitmostérzek #nemtudjátokmilyenszerencsésekvagyok #mindenönképzavareredője. Shit.

izom%: na erről végképp fogalmam sem volt. Ha úgy saccolunk, hogy a testünknek mondjuk 10-15%-a lehet csont, 20-30% a zsír, akkor a maradék kb 60%-ból szerintem olyan 35-40% lehet izom, a többi meg a szervek egyéb szövetei, az agy, a vér és a beleinkben haladó táplálék. Ettől függetlenül elvárások nélkül mérettem meg magam, az eredmény pedig. 29.7%. Ez közelében sincs annak a 35-nek, van még hova dolgozni....

Hozzá kell tennem, hogy ezek egy olcsónak mondható mérleg adatai, foglalmam sincs, mennyire megbízható, de ha minden hónapban ugyanannyira lesz megbízható, akkor legalább a szisztematikus hibára vállat vonhatok és valamit hátha lehet majd látni belőle. Ez a mérleg ugye elektromos impulzusokon alapul, amit szerintem baromira befolyásol a szervezet aktuális víztartalma, de még a tenyér izzadtsága is, szóval vannak kételyeim. Ettől függetlenül a hosszútávú célom az, hogy elérjek egy olyan állapotot, ami számomra ideális, amiben jól érzem magam, és hogy azt aztán fenntartsam. Szerencsére minden hónapban lesz ilyen felmérés, úgyhogy ebben a hónapban azért fogok tenni, hogy a márciusi mérésben a zsír% és az izom% aránya megforduljon. Egy hónap múlva újra itt.

Ó igen, mottó nélkül az egész béna ---> #makeyourbodyyourmachine

2 megjegyzés:

Zsebi írta...

Arra én is kíváncsi lennék, hogy ezek a mérések milyen elv alapján működnek, mert én elvileg egy kis zsírgombóc vagyok :D

mamesz írta...

értem, Bori, értem.