2017. május 1., hétfő

Színházas

Bár senki nem kérdezte, de köszönöm, most már jól vagyok. Már vagy két hete, csak azóta nem írtam, pedig sok minden történt. Ezen a héten például kétszer is voltam színházban, erről fogok most mesélni.

Hétfőn a Nemzetiben voltam, a Krokodilus c. darabot néztem meg. Ez egy Dosztojevszkij sztori, amiben egy orosz hapsi a feleségével elmegy Németországba nyaralni (vagy valami ilyesmi), és ott egy fickó krokodilokat mutogat, mint helyi szenzáció, és az egyik krok benyeli az orosz hapekot, aki nem hal meg, hanem odabentről kommunikál. Ezután azon pörög a sztori, hogy a nő elválik-e a férjétől és hogy a csávó híressé tud-e válni. A végét nem mondom el, magam sem vagyok biztos benne.
A darabot leginkább úgy tudnám összefoglalni, hogy úgy mentem oda, hogy nem tudom mit fogok látni, és úgy jöttem el, hogy nem tudom, mit láttam.
Az biztos, hogy a díszlet nagyon ötletes volt. Egy nagy üvegkalitka van a színpadon, aminek a nézőtér felé néző oldala felemelhető, így a színészek néha bemennek, néha előtte játszanak. A hátsó fal pedig azért különleges, mert ha hátulról világítják meg, akkor látni, mi van mögötte, egyébként pedig sötét volt, és vetétenek rá. És voltak krokodilusok is, igen.
A darab vége teljesen elborult volt, ott vesztettem el a fonalat teljesen. Szürreálisabb volt, mint jó, de meg lehet nézni.

Ennél sokkal jobbat láttunk tegnap a RaM Colosseumban: a Ben Hur c. darabot. Nem láttam a filmet, fogalmam sem volt, hogy ez miről szól, egy órával előtte gugliztam rá, hogy legalább egy kicsit képben legyek. Ez a Ben Hur, nem pont az a Ben Hur, amire a filmet ismerők gondolnak.
A darab különlegessége, hogy 4 színész játsza. Az összes szerepet. Az összes helyszínen. Ebből fakadóan a díszlet és jelmeztervezőknek egészen különlegeset kellett alkotniuk, és ezt zseniálisan oldották meg. A színészi játék is jó, a darab humoros, elég sok modern kiszólás van benne, a közönség pedig vevő volt a - néha szerintem már kicsit eltúlzott - poénokra. A műsor előtt jól bevacsoráztunk, mindenkit kerülgetett a kajakóma, de a darab egy pillanatra sem hagyott unatkozni. Aki a vidám szórakozás miatt szeret színházba járni, annak ezt a darabot mindenképpen ajánlom.


Nincsenek megjegyzések: