2012. január 8., vasárnap

Miskolc



1981 óta....:
- a Tiszai Pu. épülete fel lett újítva, de Pestről közelítve még mindig az avasi lakótelep látszik a horizonton
- a Búza tér még mindig ugyanilyen (a vásárcsarnok felújításától eltekintve)
- a Széchenyi utcán már akkor sem jártak buszok amikor én megszülettem
- ezek a régi szép sárga villamosok zörögtek zakatoltak de a miénk volt. Sőt, mostmár ZöldNyúlNyíl is van. 
- a város valószínűleg már nagyobb és mégis kisebb, mert már talán közelebb vagyunk a 150 ezer, mint a filmbeni 200 ezer lakoshoz.
- a kilátó pont ugyanilyen bár nemrég kapott díszkivilágítást, amiben egészen csinos
- ami a filmben "új lakónegyed", az ma már egy közel 40 éves paneltelep
- a csokigyár még megvan, bár már Nestlé tábla van rajta
- a vár mág mindig vár, jelenleg a felújításra
- a filmben a két leggyönyörűbb kifejezés a "Nehézipari Egyetem" és a "Lenin Kohászati Művek"
- a DVTK akkoriban bizony tényleg nagyra becsült volt, de volt is miért kijárni a meccsekre, most legfeljebb  az új lelátók az érdekesek
- már rég nem vagyunk olyan csudanagy csudafontos iparváros, a vasgyári telep már szinte teljesen kihalt (van helyette Bosch), a régi épületekben zenekarok bérelnek pici helységeket próbateremnek... mondjuk portás még van. meg persze GyárFeszt, már amennyiben nem az egyetemen rendezik meg.

Egyébként ha még nem mondtam volna imádom ezt a várost!

1 megjegyzés:

...petya, a petya... írta...

a gyár területén számos apró ipari létesítmény vert tanyát, valamint (rákosi mátyás) nehézipari műszaki egyetem (bár a videót rég láttam már, szóval lehet, h. ott rosszul mondják).