2015. november 7., szombat

Bubi-hír

"Dabóczi szerint a Mol Bubi 1 millió használója a 2 millió megtett kilométerrel összesen annyi szén-dioxid-kibocsátást spórolt meg a városnak, amennyit 64 focipályányi erdővel lehetne csak kompenzálni."

Azt még nagyjából elhiszem, hogy tudnak becslést adni a megtett kilométerekre, de hogyan becsülik a széndioxid-kibocsátás-spórolást? Nem mindegy ugyanis, hogy ki a felhasználó, milyen közlekedési módot vált le a kerékpárra. A legjobb eset nyilván az, ha 1 millió autót cseréltek le 1 millió bringára. Csakhogy az autósokat ismerve, erős a gyanúm, hogy a Bubi fő közönsége tömegközlekedőkből áll. Vagyis, ebben (a szintén szélsőséges) esetben a széndioxid-kibocsátás-spórolás 0, mert a tömegközlekedési járatok ugyanúgy működtek. A BKK (BKV) járatain szerintem elég egyetlen nap 1 millió használathoz, tehát ez a kb. másfél év alatt összegyűlt egymillió igazán nem oszt, nem szoroz...

Egyébként én nagyon örülök annak, hogy a Bubi beépült a köztudatba, és van közönsége, és én is használnám, ha nem laknék ennyire közel a munkahelyhez, és nem kéne az út felét eleve megtennem egy dokkolóállomásig. És nagyon dícséretes, hogy láthatóan fejlesztik ezen a környénen a bringautat, bár sajnos ez engem továbbra sem nyugtat meg, mert a budapesti autósok idióták. Sőt, igazából mindenki, aki Budapesten közlekedik, a gyalogosok is.

Erről jut eszembe, nemrég arról az apukáról akartam írni, aki kislányát átbújtatja a villamosmegálló korlátja alatt, majd átszalad vele az úttesten úgy, hogy akár jobbra, akár balra indul, 5 méterre zebrát talál. Tényleg, annyira megéri..... Úgy utálom a sok békát.

3 megjegyzés:

Koppany írta...

Lehet hogy tudatosan csináltad, de nekem a békákról és a béna közlekedésről a frogger jutott eszembe :D

borii írta...

Békáknak hívom őket, szerintem ezt az elnevezést Botitól tanultam, és valószínűleg tényleg ebből a játékból származik :)

lightpost írta...

megerősítem, tényleg :)