2010. szeptember 22., szerda

Autómentes nap

Ez volt ma. Nem látszott nagyon. Reggel gyalog mentem suiba (ma 2x tettem meg az utat oda-vissza gyalog, de ez nem fontos). A Soroksárin nem volt nagy dugó, és a Petőfi hídon is folyamatosan haladtak az autók. Még nem jártam a híd felénél, amikor elkezdtem számolni azokat a velem szembe jövő autókat, amikben 1-nél több ember ült. A híd 378 m hosszú, szerintem én kb. 200 m-en számolhattam, és legalább ennyi autó ment el mellettem. 31. Igen, ennyi, 31 autóban ültek 1-nél többen, de leginkább ketten.
Azon gondolkoztam, vajon hogy gondolkozhatnak az emberek, milyen érvekkel mennek gyalog/biciklivel/tömegközlekedéssel/autóval.

Pro
-Nagyon közel lakom a munkahelyemhez/iskolához, általában is gyalog/biciklivel járok, autóm nincs.
-Van autóm, de csak akkor használom, ha messzire kell menni, vagy valakit elviszek valahová.
-Nincs autóm, és elég messze lakom a munkahelyemtől/iskolától, mindig a tömegközlekedést használom.
-Általában autóval járok, de örülök az autómentes napnak, és egy évben egyszer ki lehet bírni, hogy ne az autó vigyen.
-Igaz, hogy most autóval vagyok, de nem egyedül utazom, hanem a környéken lakó 3 kollégával együtt.
-Olyan munkahelyen van, ahol rossz a tömegközlekedés, kevés járat megy arra, stb., kénytelen vagyok autóval járni.
-Kénytelen vagyok autóval közlekedni: ez a munkaeszközöm.

Kontra
-Mindig utóval járok, most sem vagyok hajlandó otthon hagyni. Akkor sem vagyok erre hajlandó, ha ma azok, akik magukkal viszik a jogosítványukat, ingyen utazhatnak a BKV-n.
-Túl nagy a picsám, a kocsiig is nehéz elvinni, nem hogy a megállóig.
-Nem érdekel az autómentes nap, más is beül a kocsiba, én miért ne ülhetnék?
-Inkább felkelek fél órával hamarabb, és állok a dugóban, de az autó akkor is kényelmesebb.

1 megjegyzés:

Zsebi írta...

Nah igen. Nem értem, miért nem lehet egyszer egy évben felszállni egy buszra. Pedig sokan túlélték már!