2012. október 2., kedd

Ismerethiány

Kezdett nekem nagyon gyanús lenni ez a semmitnemértek dolog, úgyhogy megnéztem, mit kéne tudnom másodéves fizikusként, vagyis mi az, amit az első évben megtanulnak, de én nem.
- differenciálegyenletek a fizikában
- elemi statisztikai módszerek a fizikában
- a fizika numerikus módszerei (I.)
- mechanika
- folytonos közegek mechanikája
- elektromágnesség
- termodinamika
- elektronika és méréstechnika
- elektronika lab.
- fizikai alapmérések

Na, kb. ezeket tanulják a fizikus bsc-sek az első 2 félévben. Ezek a tárgyak, amiknek a tananyagát nekem most tudnom kéne, sőt, még emlékeznem is kéne rá. Csakhogy nekem ilyen tárgyaim, nem voltak - és ami a legszebb, nehogy véletlenül esélyem legyen - nem is lesznek.

Másoknak se lehet sokkal könnyebb, mivel a tanár elég gyakran hivatkozik arra, hogy "de ezt már optikából biztos tanultátok", pedig az még nekik is csak 3. félévben van. Mindegy, most engem kell sajnálni.

Nincsenek megjegyzések: