2015. október 10., szombat

Ez kérem az egyetem

Amikor én 7 évvel ezelőtt biosz szakra felvételiztem, még nem volt semmi "szűrés". Aztán az első évben kibukott a csapat fele a bevezetéses és a kémiai tárgyakon. Szerintem nagyon is jó ötlet volt, hogy 1-2 éve bevezették a kémia kritériumot. Ez azt jelenti, hogy a felvételi után rögtön a félév elején a 300 gólya ír egy dolgozatot, és aki nem éri el a kívánt szintet, annak a kritériumtárgyat fel kell vennie. Erre aztán gyenge előfeltételként tágyak épülnek, vagyis fel tudják venni a tárgyakat, vizsgázhatnak is, de ha a kritériumtárgyon elvéreznek akkor bukják a többi megszerzett jegyet is. Ez könyörtelenül hangzik, de meg is érdemlik. 
És itt jön az, amitől majdnem hanyatt vágtam magam, mikor meghallottam, kapaszkodjatok meg:
Idén a bioszos gólyáknak bioszból is van kritériumvizsgájuk!
Ez szörnyen nevetségesnek hangzik, de nem az. Miért? Mert ezen a vizsgán a 300 gólyából 200-an elbuktak. Középiskolás. Anyagból. Jeeeez. Ennyit a felsőoktatás felvételirendszerének minőségéről. 

3 megjegyzés:

Midnight÷Moon írta...

Nálunk ilyenek még nem nagyon vannak (pedig ha jól tudom, ELTE bioszra magasabb pontszám kell, mint nálunk, ami még mindig a nevetséges 260 felett van egy nagyon picivel), viszont mi is azt beszéltük, hogy nem igaz, hogy egyesek az első féléves állatszervezettan "gyakorlatot" nem bírják megcsinálni harmadjára sem. A gyakorlatvezetők meg ingatják a fejüket, hogy egy 10%os ZH-ra egyszerűen nem tudnak más jegyet adni, mint karót. Az ilyenek szintén megérdemlik, hogy kihulljanak, csak addig meg foglalják a korlátozott létszámú gyakorlatok helyeit ...

Midnight÷Moon írta...

Ja és biosz szakra nem is kell biosz érettségi, legalábbis nálunk, csak valami random természettudományos tárgy. :D

Tomi írta...

A felvételirendszer továbbra sem úgy működik, hogy azt veszik fel bárhová is, aki tud valamit, ami oda kell. Nagyon rég nem így működik. Mindenhová azt veszik fel, aki oda akar menni.