2011. július 17., vasárnap

"Denevér babona! bagoly vakbuzgóság!"

Sosem titkoltam, hogy nem vagyok vallásos. Sosem hittem el, amit az egyház mond, mert nem látom túl sok valóságalapját, én meg már csak ilyen földhözragadt ember vagyok, ami objektív, az jó, ami szubjektív azt nemszeretem. Utóbbira tökéletes példa a verselemzés is, mindaddig, amíg maga a költő/iró nem mondja el, hogy pontosan mire célozgatott oly sejtelmes balladai homályba burkolózva.
Vissza a valláshoz. Alapvetően nem zavar, hogy van. Nem zavar, ha valaki hisz Istenben, ha bízik a papokban, ha eljár templomba, tegye. De az már igenis zavar, amikor egyházi emberek tudományról beszélnek, olyan tudományról, amihez nem értenek. Nem vallástudományról beszélek, hanem természettudományokról. Amikor az egyház mélységesen elítéli a darwini elméletet, és hosszasan ecseteli, hogy az ember egy szabad lény, és milyen megalázó az összehasonlítás a majmokkal stb. A másik pálda, amikor (ebbe pont az előbb futottam bele) a GMO-ról beszélnek, persze csak példabeszéd volt, hogy ne ültessünk gazt. Aztán belekeverte a valóságshowkat is, amiben senki semmilyen értéket nem akar képviselni, és ebben viszont teljesen igaza van. És mindezek mellett arra hivatkozik, hogy hé, emberek, már a 20. százdban élünk, én meg halkan hozzáteszem, hogy 21, nyertem.
Szóval arra gondoltam, hogy mindenki arról beszéljen, amihez ért, olyan utalások nélkül, amihez nem ért. Ha pedig mégis olyanról beszél, akkor ne csináljon úgy, mint aki nagy tudós, mert a buták hinni fognak neki, és az pedig már demagógia.

Nincsenek megjegyzések: