2011. november 6., vasárnap

Colosseum és Forum

Amikor először éreztem azt, hogy na igen, most Rómában vagyok, az az a pillanat volt, amikor befordultunk az utcán és felbukkant a Colosseum. Ebben nem csalódtam, pont ilyen nagynak és látványosnak képzeltem. Végül is nem túl izgalmas látványosság, mert benn ugyan van néhány kiállított tárgy, de múzeumnak azért nem nevezném. Elég romos szegény, de a lényeget így is látni. Az első emeleten teljesen körbe lehet menni, minden kis ívnél ki lehet nézni.
A Csolosseum másik oldalánál van a Forum Romanum. Erről nekem az a kép élt a fejemben, hogy ez egy egyszerű városi piactér. De nem. Ez egy elég nagy terület, tele diadalívekkel, ókori romokkal, templomokkal és palotákkal, ahol a vezetők üléseztek. Most pedig egy nagyon szép, parkosított terület.

Nincsenek megjegyzések: