2013. január 6., vasárnap

Légy kreatív?!

Új mémet találtam fb-on, átírom ide. Arról szól, hogy... ilyen jötanácsoknak szánt közhelyekről. Én meg kommentelek hozzá.

33 tipp, amitől KREATÍV leszel.
1. Írj listákat. - Boltba rendszeresen viszek listát, és a vizsgaidőszaki napjaimban is listázva van, hogy mikor mit kéne csinálnom. Most például épp a vektorvizsgára tanulok, mint az látszik.
2. Vidd magaddal a jegyzetfüzetedet mindenhová. - A naptáram mindig nálam van.
3. Próbáld ki a szabad asszociációs írást. - Blogot írok. Ezt csinálom most is.
4. Állj fel a számítógép elől. - Elég kellemetlen lenne, ha sose tennék ilyet.
5. Légy túlvilági. - Az kéne még nekem hogy Istennek higgyem magam vagy hogy szellemeskedjek itt mindenfelé.
6. Ne ostorozd magad. - Pedig ebben vagyok a legjobb.
7. Tarts több szünetet. - Jó, az UV hetet és a reghetet úgyis itthon tervezetem eltölteni.
8. Énekelj fürdés közben. - Sose csináltam ilyet, nem merek.
9. Igyál kávét, teát. - A kávé pont olyan kiváló hatással van rám, mint az alkohol: a kis mennyiség is fáj. De a tea jöhet.
10. Légy tisztában a gyökereiddel. - Nekem erről diplomám van.
11. Hallgass új zenéket. - Előfordul.
12. Légy nyitott.
13. Keresd kreatív emberek társaságát. - Tehát azokét, akik megfelelnek ennek a 33 kritériumnak?
14. Kérj visszajelzést. - Abszolút mértékben a pozitív feedback elvén működöm.
15. Működj együtt másokkal. - Szerintem ez eddig is ment.
16. Ne add fel. - Ezt mondogatom magamnak fél éve, és még vagy 2ésfél évig ez lesz.
17. Gyakorolj, gyakorolj, gyakorolj. - Osztán mégse sikerült a mechanika.
18. Engedd meg magadnak, hogy hibázz. - Komolyan eddig ez a legértelmesebb mondat ebben a nagy igazságosztásban. Ezt kéne nekem valahogy megtanulnom, nem a mechanikát.
19. Menj valami új helyre. - Én mondtam Anyának, hogy menjünk el egy kenyai szafarira, de erre most nincs egymillió felesleges jómagyarforintunk.
20. Nézz nem amerikai filmeket. - Nem mintha a filmnézés mint olyan nekem bármit is jelentene.
21. Sorold fel, hogy mi mindenért lehetsz hálás. - Hogy a legnagyszerűbb Anyukám van nekem, hogy olyan Fiúm van, amilyen talán csak a mesékben létezhet másik, és hogy van rengeteg ember akit szerethetek.
22. Pihenj sokat. - Azt hiszem ezt néha túlzásba is viszem.
23. Kockáztass. - Jó, majd egyszer veszek egy lottószelvényt.
24. Szegd meg a szabályokat. - Persze, meg még bűnözzek is, ha már ott vagyok, nem?
25. Mi tesz téged boldoggá? Csináld azt gyakrabban. - Megölelni az Anyukámat, szeretni Herceget, megismerni a világot, és egyébként gitározhatnék többet.
26. Ne erőltesd. - Nem ellentmondás ez?
27. Olvass el egy oldalt a szótárból. - Azért kár, hogy vannak ezek az internetes fordítók, mert elveszik az embertől azt az élményt, amikor kezébe veszi a nagy, nehéz, vaskos szótárt, és az apró betűit olvasva veszi észre, hogy az az egy szó mennyi mindent jelenthet.
28. Alkoss meg egy rendszert. - Hát akkor nincs más lehetőség, mégis a bioinfesekhez fogok menni hálózatot kutatni.
29. Ne akarj valaki más ideálja lenni. - Senki más ideálja nem akarok lenni, csak a magamé, de még ez se sikerül.
30. Született egy ötleted? Írd le. - Sajnos nem.
31. Tegyél rendet a munkahelyeden. - Amennyiben az íróasztalom megfeletethető a munkhely fogalmának, úgy jelentem, a szokásoshoz képest, ez a két kupac kissé szétszórt papír kifejezetten rendnek számít.
32. Szórakozz. - Ma pl. Petyánál voltam.
33. Valamit fejezz be. - Ezt. Itt és most.

1 megjegyzés:

...petya, a petya... írta...

sztem amit szabad asszociációs írás alatt ért, annak pont nem felel meg a blogírás. (cf.)