2014. január 17., péntek

Különös egy vizsga

Túlestem egy vizsgán, amilyet azért nem pipál minden nap az ember.
Kezdjük azzal, hogy órán csak elmélet volt, és megbeszéltük, hogy az utolsó órán írunk vizsgazéhát, amin számolós feladatok lesznek, és órai jegyzetet lehet majd hozzá használni. Egy adag feladatot meg is kaptunk, majd az utolsó óra előtt az egyik tanár meglepődött, hogy neki még lenne mit ondania, úgyhogy majd vizsgaidőszakban legyen vizsga. Az utolsó órán nagy nehezen megegyeztünk a vizsga időpontjában, és ígéretet kaptunk arra, hogy még egy adag feladatot kapunk majd.

Három nappal a vizsga előtt beszéltem egy csoporttársammal, akitől megkérdeztem, hogy ezekről a későbbre ígért feladatokról tud-e valamit. Kiderült, hogy én kimaradtam a címzettek közül, úgyhogy ő továbbította nekem a feladatokat.
A vizsga előtti nap összeültünk vele, hogy megbeszéljük, ki mire jutott. Nagyjából ugyanott voltak kérdéseink és ugyanazokat a feladatokat tudtuk megoldani. Azt mondta, ő még aznap megpróbál beszélni a másik tanárral (aki amúgy a feladatokat elküldte nekünk), és felteszi neki a kérdéseinket. Este szkájpoltunk összesen vagy 2 órát, mire sikerült minden feladaton végigrágni magunkat. Elmesélte, hogy egy csomó kérdésére ez a tanár se tudott határozott választ adni.... Mindenesetre átrágtuk megunkat az összes feladaton, mindenre volt valamilyen megoldásunk.

A vizsgára közben szóbeszéddel kiderült, hogy elméleti kérdések is lesznek. Szerencsére ehhez is lehetett jegyzetet használni. Karikázós kérdések voltak, ezekkel nem volt baj. Aztán jöttek a számolós feladatok, amiknek mindenki neki is látott. A tanárnak közben többen jeleztek bizonyos problémákat. Egyszer csak a tanár megkérdezi, hogy az egyik feladato okoz-e valakinek problémát. Szép lassan mindenki felemelte a kezét. Ekkor elgondolkozott, és közölte, hogy jaaaa, hát az a képlet ami alapján itt vergődünk, hát azt nem jól írtuk fel az órán. Kb. háromszor változtatott a táblára felírt helyesnek mondott képleten, mire úgy döntött, hogy akkor ezzel most már meg tudjuk oldani a feladatot. Egy másik feladathoz is felírt egy képletet, mert azt a formulát órán eleve nem vettük. Egy harmadik feladatben pedig negatív értéket kaptunk egy olyan paraméterre, aminek fizikai értelme csak pozitív értékkel van. Erre a tanár válasza: hát igen, tudom, rosszul van megírva a feladat. Jeeah...

Valljuk be, azért korrekt volt, hogy segített a megoldásokban, és az időnket sem korlátozta le, mert az eredeti másfél órához képest én majdnem két és fél óra után jöttem ki a teremből, és akkor még bőven voltak akik még számolgattak.
Nem tudom, mikorra várhatók az eredmények, de a jövő hétre ki van írva egy szóbeli lehetőség, addigra már muszáj lenne.

Nincsenek megjegyzések: