2014. január 12., vasárnap

Történtek

Miközben a kenyérhez való tészta keleget, nekem van időm végre ide is írni valamit.

Csütörtökön voltam vizsgázni, erről szólt az előző poszt, ami azt hiszem egy kis magyarázatra szorul. Nagyon szerencsés tételeket húztam, de a másodiknál egy kicsit elakadtam a Fermat-elvnél. Tudtam, hogy amit elmondtam, az csak egy éppen-ötös, inkább négyesnek való, de a bácsi egész évben olyan kedves volt, ezért bíztam benne, hogy megadja az ötöst. Így ért véget a vizsga:
Tanár: Na, adok egy négyest.
Én: ou. * fej lehajt * ezt szomorúan hallom
Tanár: Szomorúan?
Én: hát... szerettem volna ötöst kapni.
Tanár: ... Áh, adok egy ötöst!
Én. ... tényleg?! O.o

És tényleg.

---

Csütörtök este elmentünk megnézi a Jégvarázst 3D-ben. Jó kis mese volt, a rén volt a legjobb!

---

Szombaton társasoztunk hatan, aztán négyen, először nyertem is, aztán nem, viszont mindkétszer ugyanannyi pontom volt.

---

A héten elkezdtük a nyelvtanfolyamot. Ma egy kis szóbeli beszélgetéses feladat volt. Arra kellett rájönnöm, hogy nekem tökéletesen megvan a bátorságom az angolul való beszlgetéshez, ezzel tahát semmi baj nincs, azzal viszont már sokkal inkább, hogy rendszeresen elakadok, ami többnyire nem azért van, mert nem jut eszembe egy szó, hanem mert még magyarul sem tudom, hogy mit akarok mondani. Valami halvány gondolat megjelenik a fejemben, de még magyarul sem tudom megfogalmazni és mondattá formázni, közben pedig már próbálom angolul elmondani. Ezen kéne valamit valahogy változtatni.
A másik gondom, hogy régen mindig lehagytam az s-t a E/3 alanyú igék végéről, most meg az összes ige végére oda akarom rakni. Rettenetes.

---

A következő vizsgám szerdán lesz, de rengeteg dogom van addig, beleértve persze a tanulást is. Pénteken pedig itt a TDK absztraktjának leadási határideje.

Nincsenek megjegyzések: