2014. március 10., hétfő

Cikkező

Az utóbbi két hétben teljesen ráakadtam a cikkolvasásra. Egyre közeledi a TDK én pedig már ennyi cikket elolvastam, hogy lassan kezd kialakulni bennem a kép. Már csak szépen minden egy-mondatnyi számomra releváns információt össze kéne illeszteni, és az lesz az én tudományom.

Azt hiszem, most jutottam el arra a pontra, hogy elmondhatom, tudok cikket olvasni, cikkeket gyűjteni. BSc-s koromban ez úgy ment, hogy vaktában keresgéltem az interneten, ha találtam egy cikket, annak elolvastam az absztraktját. Ha esélyes volt, hogy jó lesz, akkor megtartottam. Ha kinyomtattam, akkor a hivatkozásos oldalakat a végéről nem is nyomtattam ki, mert minek az. Ha nagyon kellett sietni az olvasással, akkor csak a diszkussziót olvastam el. Persze igyekeztem én a többi részt is, de akkor még nehéz volt angolul informálódni.

Most úgy néz ki a dolog, hogy először próbálok keresni egy érdekesnek tűnő cikket. Ha címe alapján jó lesz, azt kinyomtatom, hivatkozásokkal együtt. Első dolgom végigfutni a hivatkozáslistát, feltéve hogy a címeket is feltüntetik. Akkor az informatívabb címekre rákeresek, és azokat a cikkeket is begyűjtöm. Így elég könnyű megtalálni a releváns cikkeket. Az absztraktokat már el sem olvasom. A bevezetőt mindig elolvasom, és nagyon megnyugtató, hogy mindegyik pontosan ugyanazzal az információval kezdődik. Így a tizenakárhanyadik cikk után már kicsit unom ezt a redundanciát, de kibírom azt a 10 sort. A bevezetőben most már semmit sem húzok alá, csak bejelölöm, ha fontos információra hivatkozik, hogy az ahhoz tartozó cikket majd megkeressem. A Results az igazán érdekes rész, mert emiatt fogok hivatkozni az adott cikkre. A diszkusszió meg azét jó, mert ha valamit olyan hosszasan, módszerekkel együtt magyaráztak el, akkor ott tömören összefoglalják és a konklúziókat közlik. A Materials and Methods a cikkeknek a legeslegjobb része, mert az úgy ahogy van átugrom, csak néha olyan rövidre írják ezeket.

Már kezdem érezni, hogy az információgyűjtés végére fogok érni néhány napon belül (legalábbis ami a TDK-hoz elég lesz), és utána lehet koncentrálni a saját eredmények összegyűjtésére és következtetések kijelentésére. Egyébként a Bolyai Konferenciára lehet, hogy mégsem tudok menni, mert az előadásra már nem kaptam lehetőséget (szerintem ez azért volt, mert az utolsó napon jelentkeztem). Poszterrel még mehetnék, de a főnököm szerint nem éri meg. Azt javasolta, hogy ha azt megengedik, akkor csak ilyen kis egységekből összerakott plakáttal szerepeljek, mert az kevésbé körülményes és kevesebbe is kerül. Még várom a választ. Ha elutasítanak, akkor azt a hétvégét otthon fogom tölteni és péntek este én is megnézem Bödőcs Tibort.

Nincsenek megjegyzések: