2014. június 14., szombat

Női Karriernap - De nem nekem

Egy újabb teljesen felesleges kör egy újabb állásbörzén. Kevés kiállító, annál is kevesebb tényleges állásajánlat, sok ember.
- A HVG könyveket árult.
- A Copy General kiment fénymásolni.
- Az AVON csak a termékeit mutogatta.
- A Nyelviskolák és az IBS és egyéb felnőttképző intézmények tanfolyamokat kínáltak.
- 3 álláskereső portál magát reklámozta.
- A YOJ Magazinnál megjelenési, öltözködési tippeket lehetett kapni.

A többi kiállítónál lehetett állást találni, feltéve hogy a végzettséged
- gazdász,
- mérnök.

Yeeeeej. A kiállítótérben összesen ha 10 percet töltöttem el, ezalatt 3-szor körbesétáltam, miközben végig azt kérdezgettem magamtól, hogy én mégis mi a f@szt keresek itt, mert ezek sem engem keresnek, meg azok se, oda se vagyok jó, az meg nem érdekel. Eddig ezzel együtt 3 állásbörzén voltam: a HVG és a BME állásbörze volt a másik kettő. Természettudományos végzettségű embereket SEHOL sem keresnek, az ehhez legközelebb álló szakma amit találtam, hogy vegyészmérnököt kerestek a TEVÁhoz. Na kösz.

Mindezek alapján a következőket gondolom.
1. Természettudományos állás márpedig nincs. Ezt mondjuk kétlem.
2. Természettudományos állás létezik, de az összes hely be van töltve, senki nem akar mozdulni sehová, és ezért nem kell új ember. Ez sem tűnik egy valós helyzetnek.
3. A természettudományban itthon kevés a munkahely, kevés a munkaadó, és kevés az ilyen pályán munkát kereső ember, ezért inkább el se mennek a börzékre kiállítani, mondván, őket úgyse keresik. Ezesetben bazdmeg, és akkor valaki mondja már meg, hogy HOL LEHET ILYEN ÁLLÁST TALÁLNI?! A Dr. Bubo Science job az eddigi leghasznosabb oldal, amit ilyen témában találtam, de ott többnyire posztdok állásokat hirdetnek, attól meg még elég távol vagyok, és ennék közelebb talán soha nem is leszek azokhoz.

3 megjegyzés:

Midnight÷Moon írta...

Hm, tényleg nem okoskodásból, csak kíváncsiságból kérdezem, hogy pl. ahol eddig dolgoztál, ott nem is dolgozhatsz tovább?:( Vagy ők nem tudnának beajánlani valahova, valamelyik másik kutatólaborba? Biztos van néhány Budapesten is, csak, ahogy írtad, ők nem nagyon járogatnak állásbörzére. Eléggé úgy tűnik, hogy ez az egész is ismeretség alapján megy (na nem saját tapasztalatból ugye, csak ezt látom a környezetemben), mint oly sok minden más.

A másik kérdés, ezt pedig azért kérdezem, mert kíváncsi vagyok a véleményedre: ti nem gondolkodtatok még külföldről? Ha igen, miért, ha nem, miért nem? Érdekel, hogy te mit gondolsz a témáról. :)

borii írta...

Az a helyzet, hogy ahol most vagyok, oda tavaly egy két és fél hónapos munkaszerződéssel kerültem. Ez augusztusban lejárt, azóta egy forintot nem kapok, én azért maradtam ott, hogy ebből legyen szakdolgozatom, nekem ez az érdekem. A témavezetőm pályázati pénzből gazdálkodik, ha jól tudom, és nem vagyok tisztában a költségvetésével. Alapvetően, ha valaki itt azt mondaná, hogy maradj, adok neked fizetést is, akkor elképzelhető, hogy maradnék, de szívesen váltanék. Vagy más témára, ami gyakorlatközpontúbb, úgyértem felhasználhatóbb, gyakorlatban alkalmazhatóbb. Pl. eleve ipari szektorba menni, vagy olyan kutatócsoportot találni, ahol kicsit valóságközelibb dolgokkal foglalkoznak.

Én gondolkodás nélkül mennék külföldre, ha szingli lennék, de kedves párom szíve hazahúz, ő még a Budapesten maradás gondolatát is kisebb tragédiaként fogja fel (mmondjuk én is, mert többnyire utálom ezt a várost). Én Miskolcon szakmabeli állást biztosan nem kapok,viszont mivel az egyetemet jövő januárban, ha minden jól megy, befejezem, utána áprilisban összeházasodunk, és utána már inkább a családbővítésen gondolkoznánk, amiben pedig mindenképpen számítunk a szüleink segítségére, ők pedig Miskolcon vannak. Ezért aztán külföldre mi nem megyünk. Lakni legalábbis nem.

Aranyhal írta...

Itt esetleg nincs valami ami téged érdekelhetne?
http://www.ttk.mta.hu/allasajanlatok