2013. március 7., csütörtök

Nehézkes

Az eddigi csütörtöki beszámolóimban említettem, hogy olyan fura emberek járnak a gráfos órára. Mikor vége lett az órának, épp indultam el, amikor elcsíptem a beszélgetésükből egy darabot, melynek a kulcsmondata: "Én is informatikus vagyok!". Na! Hát ezért olyan furák ezek, mind.

A bioinf gyak kicsit nehézkesen kezdődött, nagyon sok géppel volt valami baj, és rettenetesen lassú volt minden, ezért arra a megoldásra jutottak a gyakvez srácok, hogy újra kell indítani a szervert. Így már működött is minden rendesen, csak ezzel az egész vicik-vacakolással eltelt fél óra. 

A szerkvizsg órára nem mentem be, mert nagyon elfáradtam, és előtte azzal a kis szünettel nem tudtam mit kezdeni, ezért inkább hazajöttem aludni. Ebben a félévben most először hagytam ki órát lustaságból.

Sajnos már néha el-elvesztem a fonalat az órákon. Ez többrendbelileg azért van, mert legutoljára bioszos gyógymatekon tanultam csekély kis statisztikát és valszámot, persze akkor semminek nem volt semmi jelentése, szerintem nem is értettem, csak a zhra megjegyeztem az a 3 képletet amibe behelyettesítettem a számokat. Így most fogalmam sincs, hogy hogy működik a normál eloszlás, a binomiális eloszlás, a Poisson-eloszlás, hogy néznek ezek ki görbén lerajzolva, hogy kell kiszámolni a várhatóértékét, meg a szórását, szórásnégyzetét, egyáltalán mikezek. Jó, azért egy-két nagyon elemi dologra még emlékszem, de használni sajnos egyáltalán nem tudom. 

Szükségem lenne 2 db könyvre, ha újonnan veszem meg, a 2 együtt közel 22 ezer forint. Az egyik az Orvosi biofizika, a másik a Bronstejn-féle mat kézikönyv. 

Nincsenek megjegyzések: