2013. szeptember 25., szerda

Arr

Sose voltam jó abban, hogy a külön külön megismert történelmi - történeti személyeket egy időben, kortársakként képzlejem el. Effajta tudásom kimerül abban, hogy Arany és Petőfi egy időben éltek, amíg utóbbi meg nem halt. Aztán az előbbi is. Vannak bizonyos személyek, akikről aztán végképp nem tudom, kikkel éltek, de századra általában be tudom lőni.

Egyszer volt hol nem volt egy bizonyos Arrhenius. Aki valamilyen tudományt művel, az bizonyára hallott róla, ha máshogy nem, akkor az "Arrhenius-egyenlet" ismerős lehet, akkor is, ha nem tudja mi az. Én sem egyértelműen tudom, mindegy is. De a lényeg! Én azt hittem bizony, hogy ez a jóember görög volt, egészen ókori. Gyanús is lett, hogy a tanár elmesélése szerint kapásból az 5. osztályba iratkozott be, amikor először iskolába ment. Nem tudtam, hogy az ókori görögöknél ilyen fejlett iskolai rendszer volt... De azt már tényleg nem hittem el, hogy egy ókori görög kémiai Nobel-díjat kapott. Ekkor jöttem rá, hogy bizonyára Arisztotelésszel kevertem össze.

Nincsenek megjegyzések: