2015. május 16., szombat

Zöldek

Hétfőn este ültettem el a bazsalikommagokat, szerdára már kibújt 4, most pedig már telis tele van a cserép kis zöld sziklevelekkel! És úgy tűnik, az uborkák is igyekeznek kifelé, ma találtam két pár kicsi zöld levélkét. Elültettem a kardvirág hagymákat is. Anya azt mondta, vannak olyan növények, amik nem szeretnek cserépben lenni, és megérzik, hogy abban vannak, és olyankor nem akarnak virágzani, pont mint az ő nárciszai. Remélem, ez a cserép elég nagy ahhoz, hogy kibújjanak a levelek és még virágot is hozzon.

Mókás dolog amúgy ez a kertészkedés.
Először is, volt itthon paradiónk, vagy mi a szösz. Ez is olajos mag, de jó nagy, olyan 3-4 cm hosszú. Régi volt már, avas íze volt, ezért Herceg kirakta a madáretetőbe. Az itatónknál és az etetőnél is gyakran szokott vendégeskedni nálunk két szarka.
Másodszor pedig, van az erkélyen két nagy kerek cserép. Az egyikben egy elszáradt meggyfa volt, valami rátekeredett, szintén elszáradt növénnyel, és sok apró zöld növénnyel, például mentával. A másikban egy sárgává száradt növényke volt. Ezeket ma megtisztítottuk.
Ez a két szál pedig ott fut össze, hogy Herceg ma észrevette, hogy az etetőből már minden paradió elfogyott, én pedig a cserepek tatarozása közben mindkettőnek a földjéből kiforgattam 1-1 diót...
Hát hogy most a szarkáknak megtetszett, ezért ellopták, és elrejtették, vagy télre akarnak készletet halmozni, vagy oda szeretnének fészket építeni, vagy ők is kertészkedni szerettek volna, esetleg megijedtek tőle, mert soha hasonlót még nem láttak?
Jó itt lakni a hatodikon.

Nincsenek megjegyzések: