2013. április 4., csütörtök

Matekos

Ezen a héten eddig három matekos élményem volt és egyik se boldogít.

Először is szükségem volt a diffiz  zh-hoz egy diffiz könyvre megy egy Bronstejnre. A fizikus könyvtárban előbbi már nem volt, úgyhogy átmentem a matekos könyvtárba. Odabenn voltak páran, és amint beléptem az ajtón, mindenki rám nézett, mintha sugárzott volna rólam, hogy nem vagyok odavalósi. Aztán szereztem egyet mindkét könyvből, és átmentem a kalk. gyakra, ahol megkaptuk a zh-t.

Vannak idegesítő hibák, amiket el lehet követni a zh-ban, pl. ha elszámolsz valamit egy előjelhiba miatt, vagy ha mondjuk figyelmetlenségből egyes típusú hibát követsz el. És van mégegy, ami a legeslegrosszabb az összes közül: a feladatmegoldás hibátlan, csakhogy még a legelején elírod a feladatot és végig pi/2-vel számolsz x/2 helyett. Na én épp ezt csináltam, 7 pontom bánta az 50-ből. Azóta is verem a falba a fejem.

Ma meg olyan szanaszét diffiz zh-t írtam, mint a pinty. 4-ből 2 feladat remélem úgy jó, ahogy van. Az egyiknél az utolsó pillanatban jutott eszembe, hogy hol akadtam el, vagyis hogy onnan hogy kell továbbmenni, szóval simán meg tudtam volna oldani, de elfogyott az időm. Aztán volt még egy feladat, ami Ricatti volt, de én nagyon okos voltam, és észrevettem, hogy homogén dimenziójú, helyettesítettem, és lám, ugyanazt a szép Ricatti-egyenletet kaptam vissza. Aztán megpróbáltam egy másik módszert, de ez le sem merem írni, annyira butaságnak tűnik, és még azzal se jutottam a feladat végére. És ha ez még nem lenne elég, a tanár javítását még azzal is megkönnyítettem, hogy 2 feladat összesen 5 oldalra van szétszórva, külön táblázatot írtam neki a végén, hogy melyik feladat melyik oldalakon van.
Holnap lesz még egy zh ugyanebből.

Nincsenek megjegyzések: