2014. július 1., kedd

Hamburger-tudat

Tudod mi a különbség e két kép között? Ezzel talán már mindegyikőtök találkozott.


És tudod, mi a különbség a fentiek és az alábbi között?

Hogy csak ez utóbbit a hamburger. És én ezt csak két hete tudom. Az elmúlt 22 évemet leéltem abban a tudatban, hogy a fenti képek hamburgert ábrázolnak, ezért én sose szerettem a hamburgert. Az egy olyan kaja volt, ami egészségtelen, nem lehet jól lakni vele, és még borzasztóan drága is. 

Aztán két hete Miskolcon bementünk a Fald Fel Amerikát nevű helyre. Hatalmas pozitív csalódás volt. Normális étkezési ára volt (1000 Ft körül) - drágának tűnhet, de ha azt mondom, hogyalig bírtam megenni, és hogy a panírozott csirke nagyon nagyon finom panírt kapott, és hogy a burgert nem lehetett kézben megfogni, olyan magas volt, akkor máris megéri az árát. Tegnap este a budai Wikingerben ettünk. Itt 850 Ft volt a burgerem, (az alsó képen egy másik burger iteni tálalása látható) és éppenhogy befért, majd ki pukkadtam, mire megettem. A zsemléje nem olyan mállós lyukacsos, mint a gyorséttermekben, hanem tartalmas, finom, rengeteg szezámmal a tetején. Ja és úgy 12-15 cm-es átmérőjű volt. Ezt a burgert éppen hogy meg lehetett fogni kézben, de úgy kellett enni, mint a fagyit, hogy minden oldalát figyelni kellett, különben könnyen el lehet hagyni belőle a tartalmát.

Nem értem, miért hitetik el az emberrel, hogy a gyorsétteremláncokban árulják _a_ hamburgert, és hogy 22 éven át hogy nem jöttem rá, hogy ez a kaja mennyire laktató és nagyszerű lehet. Ráadásul nem is egészségtelen, mert egészen harmonikus a szénhidrát, a fehérje és a zöldség, merthogy ebből a zöldséget sem spórolják ki. A szénhidrát meg abszuolút need, de ha valaki fél, hogy ettől meghízik, egye meg csak a buci egyik felét. A szezámosat. 

3 megjegyzés:

...petya, a petya... írta...

marikanéni békeburgere! :)

Unknown írta...

bizony! ;)

Midnight÷Moon írta...

Hú, én egyébként nagyon odavagyok ezekért a házi hamburgerekért, mert annyira ízletesek és annyira laktatóak. Sokszor elgondolkoztam én is azon, hogy magára a hamburgerre annyira ráaggatták az egészségtelen jelzőt - na de igaz ez akkor is, ha valaki minden összetevőjét maga süti / vásárolja meg?
A Fald fel Amerikát meg ki akarom már egy ideje próbálni, ez csak megerősített benne :)