2013. február 21., csütörtök

Csütörtök

Erős a gyanúm, hogy ebben a félévben a csütörtök lesz a legjobb nap minden héten. Miért? Mert egész nap itthon vagyok és azt csinálok amit akarok, pl. egész nap gitározom, meg olvasok. 
Not.
A csütörtök úgy néz ki, hogy reggel 8-tól este 7-ig suliban vagyok, mindössze egyetlen óra szünettel. Elmondom, mér' olyan jó ez.

8-10: Biofizika ea: a név önmagáért beszél, ha egyszer az ember biofizikusnak tanul. A mai órán pl. a VdW kölcsöhatások 3 típusáról volt szó, rendesen képletekkel, és végre először elmondták nekem, hogy hogy lesz a kölcsönhatási energia 1/r^6-al arányos. Meg még sok mást is, amit már eddig is tudtam, de a miértjét/hogyanját nem. 

10-12: Gráfok a bioinformatikában (ea): na itt lesz gráfelmélet, nyilván, meg sokféle felhasználás, elkészítés, mifene. Ez egyébként nagyon jól fog jönni a modellezős tárgyhoz, ahol egy járványtani hálózatot kell majd legyártanunk. Szerintem alapnak az Erdős-Rényi-féle sztochasztikus modell kell, szóval nagyon várom, hogy arról tanuljunk, de aztán korlátozni kell a kapcsolatokat... ezt majd később elmesélem, ha már ott tartunk. --- Amire viszont egyáltalán nem számítottam, hogy az órán a teremben ülők átlagéletkora (a tanár nem beleszámolva) kb. 30-35 év volt. Valamint volt a teremben egy zsidó fiú is, ezt nem a külsejéből tudom, nem is volt hatalmas hosszú arcszőrzete, nem volt öltönyben, nem volt rajta cilinder és nem egy zsinagógából lépett ki, ámde kipa volt a fején. Sose értettem, hogy az hogy marad rajta az ember fején, de aztán észrevettem, hogy a teremben ülő másik "diák", aki alkata, ősz haja, arcszőrzete és kopaszsága alapján legalább 50 éves, és a feje búbján kopasz, a falcsontjainak mediodorsalis részén akkora dudor van, hogy az ilyen fejről aztán tutira nem esne le egy kipa. Szóval lehet, hogy ez fejforma kérdése, vagy egyszerűen valami furcsa vonzó kölcsönhatás tartja a fejükön. 

12:14: Alapozó bioinformatika gyak: itt még a bash-t tanultuk tovább, a jövő órán már Python lesz. A tegnapi modellezős órán R-ben programoztunk, és azt kell mondjam, annak sokkal értelmesebb a szintaktikája, vagy nem is tudom, egyszerűbbnek tűnik, könnyebben kezelhető, segítőkészebb.

14:16: Differenciálegyenletek a fizikában (ea): egész jó ez az óra, nem különösebben vagyok tőle lelkes, de a fent említett modellemhez (meg a későbbi gráfos beadandóhoz) egy csomó diffegyenletet kell majd saját magamnak kitalálnom.

17:19: Szerkezetvizsgálati módszerek a biofizikában (ea). Ez a múlt héten egy olyan pici szemináriumi teremben volt, hogy nem volt elég a szék, pedig nem is volt ott mindenki. A tanár kért egy másik termet, kapott is, most elfértünk, csakhogy itt nem lehet vetíteni. Vagyis lehet, a fehér falra, a padsorokra merőlegesen, hogy ne nagyon lássuk. A mai óra hangulatát külön feldobta, hogy a tanár gépe szerint nem volt internet, pedig egy honlapon akart nekünk remek képeket mutogatni. Így tehát a táblára kellett rajzolnia, nagyon csúnyán ír, lusta is leírni amit mond, kicsi betűkkel is ír, borzalmas. Ami pedig még rosszabb, hogy néha úgy tűnik, ő maga sem érti igazán a dolgokat...

Így telt a mai nap.
Valamint azért lesz nagyszerű, hogy ebben a félévben a semmiről kezdve 3 nyelven tanulok meg programozni, mert a zhkon úgy összefogom keverni őket, mint a csuda. Sőt, mint 3 pinty, fejenként egyet.

1 megjegyzés:

lightpost írta...

akik tudnak Pythonban programozni, mindig az az első gondolatom róluk, hogy titokban párszaszájúak.