2013. február 25., hétfő

Fb-falról

Már péntek óta meg akarom írni ezt a postot, csak meg akartam várni, míg a laptopom közelébe kerülök, otthon túl macerás lett volna. A fb-on kivételesen akadtak egészen értékelhető dolgok, ezeket meg kell őrizni az utókornak. Ezeket most megpróbálom újra megkeresni.

Itt van például egy csiga. Szerintem irtócuki.


Aztán íme egy gitár, tessék elolvasni a hozzá tartozó cikket., hátha van benne valami okosság. 

Gimbgömb állatok, tessék rajta sokat nevetni:


És most jön az, ami miatt ezt az egész bejegyzést kitaláltam. Szóval az van, hogy hiába rejtegetek a szekrényben egy biológus diplomát, senki nem akarja megérteni, hogy miért vallom magamról, hogy nem vagyok biológus. Hát ezért. Én nem csinálok ilyeneket, valószínűleg nem is fogok, ellenben elmondhatatlanul büszke vagyok arra, hogy ilyen csoporttársaim voltak (vannak), és ők ilyen remek dolgokat alkotnak. Egér embrió mediansagittális metszete, hematoxilin-eozin festéssel, szerintem zseniálisan gyönyörű.


Van ám más tudományos hírem is. Az egyetemen ugyanis dolgoznak csudaokos emberek, például aki nekem szerves kémiát tanított, és akinek minden óráján ámulattal figyeltem, hogy ezek a szénalapú molekulák, térszerkezetek és reakciók milyen zsenimeniálisak. Szóval ez az ember és csoportja atomi szinten tudta megfigyelni egy fehérje feltekeredését. Olvassátok el.

Ezt az emelkedett pillanatot nem szívesen rontom el, de ezt muszáj:
 
Lassan ebédidő, úgyhogy jöjjön most valami finom:

Ezek után kissé abszurd azt olvasni, hogy "petézik az extatosomám", de ezek a biológus csoporttársak már csak ilyenek.
Egyébként a Duna-Ipoly NP önkénteseket keres békamentésre. 

A végére hagytam a hétvégi miskolci kocsonyafesztivált, ami most nem a szokott helyén volt, viszont szerintem sokkal kényelmesebben el lehetett férni. Szombat délelőtt még havas volt a táj, akkor egészen szép látvány volt, és az avasi templomra való kilátás is szép. Az eső nyilván nem volt túl jó ötlet, az meg pláne nem, hogy a bálaszínház nevű helyhez nem vezetett legalább valami kis palló, hanem a sártengeren kellett átmászni hozzá.


2 megjegyzés:

...petya, a petya... írta...

a "szürke.." rohadtjó :D

Midnight÷Moon írta...

A Mus musculus embriókép csodaszép és irtóaranyos, én is ilyeneket akarok majd csinálni! :)
A szürke50árnyalatás képen meg kegyetlenül felnevettem :D