2013. február 14., csütörtök

Hosszú nap

Azzal kezdődött a nap, hogy reggel 3 villamost engedtem el, mert a sok bunkó paraszt idióta mind az ajtókban gyűlik össze, és ez tökre nem érdekelne, ha nem látnám, hogy az ajtók között ott van a rengeteg hely. Komolyan, fájna 3 méterrel beljebb menni? Az egyetemnél úgyis leszáll az utasok 90%-a, nem marad fenn senki a villamoson, aki nem akar. Fúúú de ideges voltam akkor meg már most is.

Aztán volt egy biofizika órám, és ott olyan butaságokat csináltam, hogy jaaj. 3-szor is megszóltaltam az órán. Egyszer azzal kapcsolatban, hogy mennyien is végeznek a biosz szakon. Aztán egyszer egy lány kérdezett egy nagyon okosat, tényleg tök jó kérdés volt, eddig nem is gondoltam bele, de a választ azért tudtam rá, és a tanár válaszolt, de fontosnak tartottam kiegészíteni, mert a DNS stabilitásával volt kapcsolatos a dolog, szóval ehhez így (papír szerint) értek. Aztán a harmadik az volt, amikor felmerült a kérdés, hogy mik is azok a Van der Waals kölcsönhatások, hogy alakulhat ki tökéletesen semleges objektumok között vonzó kölcsönhatás (tekintsünk itt el az általános tömegvonzástól), szóval ez volt a kérdés, én meg hát válaszoltam rá. A válasz helyes volt, ezért tanár mondta, hogy akkor én erről már biztos tanultam, és akkor elkövettem a legnagyobb hibát, amit csak lehetett: újra megszólaltam, és azt találtam mondani, hogy "áh, még középiskolában". Szerintem vicces, hogy már 4. éve vagyok az egyetemen, de még mindig remekül megélek abból a tudásból, ami a Hermanban rám ragadt. Mindenesetre most nagy valószínűséggel én vagyok az osztály kiközösítendő, okoskodó, nyenyenyenye akármi.

Volt továbbá egy bioinformatika órám, ahol használtunk terminált, megnéztünk benne egy-két parancsot a legegyszerűbbek közül. A következő órán még ugyanez lesz, aztán pedig Pythonban tanulunk meg programozni. A félév vége felé meg lesz valami filogenetikai cucc, de ezt még a tanáraink sem tudják pontosan, mert muszájból kellett meghívott előadót berakni a tananyagba és ő Finnországból jön, de még ez se biztos. Azért remélem nem Joulupukki jön majd evolúciógenetikáról beszélni. A számonkérés pedig egy beadandó feladat, amiben mindenki saját bioinformatikai problémán fog dolgozni, Pythonos módszerekkel megoldva. Igzi lesz. (A tegnapi modellezés órán meg az derült ki, hogy ott is hasonló feladat van, csak ott R-ben fogunk programozni, és a mi három fős csapatunknak  egy járványtani hálózatot kell majd alkotnunk, és azt elemeznünk, meghatározni a stabilitását, ilyesmi.)

A következő óra a Differenciálegyenletek a fizikában címet viseli, és egyelőre tök szimpi a tanár, nagyon jó bevezető órát tartott, de ahogy elnéztem a tematikát, lesz itt még nemulass.
Eztuán Herceggel elmentünk sütit enni a Móriczra, ahol óriási hatalmas szelet sütiket lehet enni. Ez ilyen valentin-napi izé volt, mert én nem hiszek ezekben a szent Bálintokban, mindegy micsináltak.
A süti jó volt, sok is volt, úgyhogy visszamentünk az egyetemre, ahol is fogalmam sem volt, hogy hol lesz órám, aztán mikor már tudtam, egy csomó ideig kellett keresni a termet, mire megtaláltam. Mostanában olyan helyen vannak óráim, ahol eddig sose voltak, és rengetegek keringek a folyosókon, mire megtalálom. Tegnap pl. a 7. emeletet jártam körbe, mire végre megtaláltam a termet, ami tökre nem azon a folyosón volt, ahol száma szerint lennie kéne.

Szóval volt még ez az esti órám, Szerkezetvizsgálati módszerek a biofizikában címmel, és érdekes lesz ez is, mert végre valahára meg lehet tanulni egy csomóféle módszert: optikai mikroszkópok, AFM, elválasztástechnikák, röntgen krisztallográfia, NMR, meg sok mást is. Jó lesz ez is.

5 megjegyzés:

...petya, a petya... írta...

továbbra is megmosolyogtat a tömegközlekedés-használatotok, miután az utcátok vége pont ugyanolyan messze van a borárostól, mint a budai hídfőtől a déli tömb:) a python meg menő.

...petya, a petya... írta...

kedves párod blogjának neve viszont el van gépelve.

Unknown írta...

Bori, én ezt a folyosón bolyongást teljesen megértem!:D Hétfőn megismertem az Északi 4. emeletét, majd egy aranyos takarító néni mondta meg, hol van a laborom!:D

borii írta...

Petya, én a villamosra akkor szállok fel, ha
- sietnem kell, vagy azért mert nincs sok időm beérni, vagy azért, mert tudom, hogy percekig kell keresnem a termet.
- hideg van/ esik az eső/ szakad a hó, és a hídon a nagy szél miatt nem esne jól átsétálni
Az elírást tudom, majd ha kedvem támad, kijavítom. :)

...petya, a petya... írta...

deal:)