2014. február 10., hétfő

Sulinap

Na, voltam suliban. Király volt. Azzal kezdődött, hogy statfiz-en megkérdezte a tanár a közönséget, hogy tanultunk-e már kvantummechanikát, valószínűségszámítást és mechanikát. A többiek mondták, hogy előbbi kettő köv. féléves tárgy, atom-kvantum (a QM elődje) volt előző félévben. Ők tanultak mechanikát, és végülis én is, csak nem azt, amit ők. Így ültem ott csendben meghúzva magam a bő 100 ember között, hogy ééén ugyan egyiket se tanultam mééég, de majd lesz valahogy.

Amúgy nem ezzel kezdődött a dolog, mert azzal kezdődött, hogy rollerrel gurultunk Herceggel suliba/melóba. Jó volt nagyon.

A statfizen egyébként szó volt fázistérről, konfigurációs térről, és dobozba zárt részecske pattogásának mintázatáról, és ennek 2 szöggel jellemezhető metszetéről. Nofene, hát nem mondom, hogy tanították ezt nekem korábban, de azt hiszem, értem...

A termodinamika előadás előtt találkoztam egy fizikus ismerősömmel, le is ültem mellé. Egyszercsak felfigyelt arra, hogy a teremben van a fizikusok kémiatanára, aki ugyan mit keres itt, és épp kitol a teremből egy kocsit rajta demonstrációs eszközökkel. Oké. Megérkezett a mi tanárunk is, elkezdődött a termo ea, úgy 20 perce tart az óra, amikor egyszercsak BUMMM egy nagy dörrenés hallatszik a szomszéd teremből. Egy pillanatra megdermedtem, ránéztem a srácra nagy kerek szemekkel, ő pedig elmosolyodik: "áh, csak a kémiatanár :D"
Ja, jól van akkor... A következő 2 percben még füleletem, hogy nem hallom-e fejvesztett menekülés és tűzjelzés hangját, de nem. Úgy tűnik, direkt volt. A termo ea második felében volt nálunk is demonstráció, de nem volt különösebben érdekfeszítő.

Volt még ma egy termo gyakom is, amit egy srác tart, valószínűleg doktorandusz, de annyira kis kölyökfejű, hogy kicsit feszélyezett az érzés, mintha egy 16 éves gyerek tartaná az órát. Amúgy szimpi a srác, próbálja elmagyarázni a dolgokat, és papíron kinyomtatva behozta nekünk az órai feladatokat. Ez tök jófej dolog tőle.

Délután hazagurultunk Herceggel, csudajó volt. Este átjött a főbérlőnk, hozott nekünk új ágykeretet, mert ők épp költöznek, és néhány dolog emiatt megújul nálunk. Hamarosan lesz nálunk egy nagyobb mosógép és egy új, forgótálcás mikró. Tökjó lesz ez is.

Nincsenek megjegyzések: