2014. szeptember 9., kedd

Makro

A Makromolekulák c. tárgy is teremváltoztatással kezdődott, ezt is ugyanoda rakták át, mint a tegnapit, Nem hiába, a biofizika tanszék már csak a saját tanácstermében szeret órát tartani. Három témacsoport és három tanár lesz a félév során. Az első a wigner szfki-ban dolgozó vegyész (úgy tűnik ilyen is van) és ma volt egy kis bevezető, meg elkezdtük tárgyalni, hogy mi az a polimer és hogy is alakul ki. Az óra felénél már majdnem elaludtam, amikor jött egy termodinamikai rész, ahol felmerült bennem egy kérdés. Ilyen esetben azonnal elkezd pörögni az agyam, és addig gondolkozom, amíg végül válaszolok rá, még mielőtt hangosan megkérdezném a tanártól. Ma is így jártam, és egyrészt megállapítottam, hogy a kérdésfeltevésem jogos, de a tanárnak is igaza van, csak én a polimerizációt valamiért (oh, a biokémia) mindig vizes közegben képzelem el, itt meg egy teljesen általános tárgyalás volt.  Másrészt pedig felébredtem, és innentől kezdve, hogy megjelent valami kis fizika a dologban, rögtön meg is tetszett az óra. A tanár egyébként kicsit gyorsan és csapongva beszél, nem egyszerű jegyzetelni, de azért nem vészes.

Nincsenek megjegyzések: