2014. szeptember 10., szerda

Mókás nap

Ó emberek, hát, tényleg ilyen érvekkel hoztok döntést? (Tarlós vs. Falus) A feketehajú nőn szakadtam, ezt muszáj idéznem:

"Elösször is orvoos, az ÁNTSZ - most olyan problémák vannak, mint a lépfene..." (képben van a néni)
"Megismertük őtet evvel a vízzuhannyal. Eredetileg külföldön homokkal meg törmelékekkel öntik le magukat... mer a háború van!" (Igen, az olaszok meg spagettit öntenek a fejükre, mert ott az van.)

A néni egyébként többször visszatér a háború és a természeti katasztrófa kérdésére, és ugye orvos az kell, ez az érv. Seems legit. 

Aztán megemlítik még Magyar Györgyöt, aki egy elég neves ügyvéd, rendszeresen szerepel a tévében különböző ügyek ismerőjeként. Könyörgöm, ez egy olyan jó ember, néhány éve egy buszos körutazáson nyaraltam vele együtt, olyan jókedélyű, értelemes és komoly ember, ha őt valaki képes rávenni a politizálásra, a magyar politikába vetett minden maradék hitem is oda lesz.


*

Péksütis kocsinál az egyetemen egy srác: "kérek egy bolonyaisos pizzát és egy..." sok lesz az.

*

Atomkvantumot ugye első félévben felvettem, de mikor kiderült hogy ez az én akkor matematikai és fizikai előképzettségemet tekintve túl hardcore, akkor abbahagytam és most próbálom újra. A gyakból az első óra emléke maradt meg, és a hatáskeresztmetszet szó. Most is ugyanaz a srác tartja. Meglepő volt újra látni. Két évvel ezelőtt egy fiatal, szépszakállú, rövidhajú, kölyökfejű srác volt. Ma egy (nem csak két évvel) idősebb, szépszakállú, kicsit hosszabb hajú, férfiarcú embert láttam.
Visszatértve a hatáskeresztmetszetre, a bemutatkozás és a nem-árt-fejből-tudni-állandók után ez volt az első szó, ami felkerült a táblára. Kíváncsi vagyok a többi órára, mert már ezt is sokkal jobban értettem, mint két éve. Szinte már kedvet kaptam hozzá. Tök jó stílusban magyaráz amúgy, rendszeresen él a "ha mondjuk atombombát gyártasz...", "amikor atomerőművet építesz" kifejezésekkel. És egy újabb bizonyíték a fizikusok lazaságára, amit szerintem a matematikusok bűnnek vélnek (és én amúgy velük értek egyet, de én ugye nem is vagyok igazi fizikus, szóval nekem ilyet is lehet):
"Ez a 12.5 ez a 4 pí, ezzel az 5 tizeddel könnyebb a számolásokat elvégezni. Amúgy azt tudjátok, ugye, hogy mennyi a pí... 3.14 igen, középiskolában mindig ment a verseny, hogy ki tudja több tizedesjegyig. De ezt számolásokhoz célszerű 3.125-nek venni. És pí négyzet az 10, nem tévedsz vele többet, mint ha a g-t veszed 10-nek. Ha sétálsz az utcán, könnyebb fejben számolni vele."

Nincsenek megjegyzések: