2014. október 10., péntek

Pozitív és negatív

Nehezen hevertem ki a tegnapot, annyira nagyszerű volt. Valahogy az egész nap olyan pozitív volt. Kezdve a Hermannal, de arról már beszámoltam, aztán a vonaton mellettem, velem szemben és a mellettünk lévő négyes blokkban is ült egy-egy bácsi. A mellettem ülő feltette a csomagomat, a velem szemben ülő átült a folyosó melletti ülésre és felrakta a földről a csomagját, hogy kinyújthassam a lábam. A harmadik, egy nagypocakos idős bácsi pedig annyira cuki volt, úgy olvasott újságot, hogy szemüveg volt az orrán és egy nagyító a kezében.
A 24-es villamosra az egyik megállóban felszállt egy fehérpulcsis fiú. Úgy tűnt, akkor ült le velem szembe, amikor meggyőződött róla, hogy más nem akar leülni. A kézfeje sebes volt, azon gondolkoztam, vajon bringával taknyolt-e el, vagy verekedett. Utóbbira gyanakszom inkább, pedig jó srácnak tűnt. A másik oldalon egy fiatal pár ült, a fiúval kezet fogott ez a fehérpulcsis, de az úton nem beszélgettek. Az egyik megállóban aztán felszállt néhány idősebb ember is, és a fiú, amint meglátta, hogy közelednek, felpattant, hogy átadhassa a helyét, egy néni meg is köszönte szépen. Látva ezt a jelentet, a párocska fiú tagja odaszól: "He, te ilyet is tudsz?" "Ja, de ezt nem az iskolában tanultam." - jött a válasz, mire a csaj (mert ők ilyek voltak) bunkón vihogni kezdett. Talán csak viccesnek találta az oltásokat, szerintem inkább taplóságból nevetett, de azért a srác jófej volt, ezt jó volt látni.

Azért jöttem vissza pestre, hogy a mai atomkvantum ea-on részt tudjak venni. Ha kihagytam volna, most nagyon csúnyán elvesztettem volna a fonalat. Így csak szimplán elvesztettem. Voltak részek, amikor éreztem, hogy igen, ezt tanultam két éve, és nem kellett volna elfelejteni, de egyre csak jöttek az olyan részek, amiknél pislogtam, hogy ez idén sem fog menni. Volt a tanárnak egy kb. másfél percnyi szövege, amiből majdhogynem csak a névelőket fogtam fel. Ilyen szavak voltak benne, hogy

  • Hilbert-tér
  • kommutál
  • Dirac-delta egy disztribúció
  • generátor

meg még egy csomó másik, amiről sose hallottam, és ezért nem is tudtam megjegyezni. Állítólag ezek nem lesznek nagyon részletesen számon kérve a vizsgán, de aggódom, hogy ez a rész jelentősen csökkenti majd az esélyeimet. Megyek gitározni.

Nincsenek megjegyzések: