2014. október 8., szerda

Tegnap és holnap

Visszatérve a tegnapi atomkvantumra. Amikor
- a tanár írás közben pont kitakarja előlem a táblát,
- a h (Planck-állandó), az me (elektrontömeg), az M (magtömeg) és az n (energiaszint száma), táblára írva elég hasonló
- a tanár siet, én is próbálok sietni, és ezzel arányos módon a másolási hibám is megnő,
akkor ez azzal jár, hogy otthon 3 órámba is beletelik, mire a leírtakat értelmezem, a mennyiségeket és a dimenziókat is átszámolom és a saját másolási hibáimat kiajvítom.
Igazából büszke vagyok magamra, amikor a sehogysem stimmelő egyenletet helyrerántom azzal, hogy magabiztosan beírok még egy betűt az egyenletbe, hiszen nem kaphatok az elektron pályájának sugarára [m*kg]-ot. Nyeh.
Tovább nehezíti a helyzetet egyébként, hogy kb. 57 nagyságrendet ölel fel a méretskála (a Planck-állandótól az Avogadró számig), ráadásul mindent külön kell átszámítani SI egységekre...

Miskolcon vagyok most éppen, holnap lesz a Hermanos előadás, szerintem felkészültem rá, pöpec diasoraim lettek. Holnap fizikusokat faragok a biológusokból. - Valójában nincs ilyen szándékom, a polarizációs előadásomat szerintem mindeki érteni fogja, és a saját témámat is, remélem. Ha túl vagyok az előadásokon, szerintem valahol elérhetővé teszem a diasorokat, bár szinte csak képek vannak rajtuk, szöveg alig.

Nincsenek megjegyzések: