2009. május 6., szerda

Érettségi/Unit_1/Part_3 - töri írásbeli

A töri nem olyan dolog, amit tudok. Az esélytelenek nyugalmával mentem érettségizni. És ezzel nem voltam egyedül.

7:10-envalamennyi: találkoztam Verébbel és Julival a villamoson. Ilyen se volt még.
7:27: sokan vannak már, de a mi kis csapatunk nem 1 teremben ír, keressük meg a többieket
7:33: megtudom, hogy Tike és Szaszy pénteken melózni fognak: a MÁV-sztrájk idején telefonos ügyfélszolgálatnál várják majd a hívásokat. Felhívjam őket?
7:34: vissza a terembe
7:43: bejön a felügyelőtanár: Kupcsik. Nem szeretem őt, nekem túl ijesztő. Elrendezgeti az embereket, Reninek alig 4x mondta el, hogy üljön már végre az első padba.
7:45: na ne már, még mindig negyed óra. Viccel beszélgetni jó ilyenkor, közben pedig hallgatni a fiúk bolond beszélgetését. :) Tanárnő kiosztotja a borítékokat, ülésrendet ír, bal kézzel. Mikor elkészül, felírja a táblára a kezdés és befejezés időpontját (8h-11h) jobb kézzel. Érdekes.
7:56: kiosztja a feladatsorokat. 34-szer kell felírni a nevemet; 8 percembe került.
8:04: végre elkezdem az érettségit. 1. feladat. Forrás, 3 kérdés, az atlasz a barátom. 2. feladat. Ábra, kitöltendő táblázat: "Mivan?!?!". Kihagyom. Köv feladat, haladás van.
8:45 környékén eljutok az esszéfeladatokig. A 'H' kombináció tetszett a legjobban: 14-15-20. feladat. Autógyártás a második ipari forradalom óta, tatárjárás, magyar választási rendszer. A legutolsó feladatot pont nekem találták ki, a tatárjárást pedig néhány napja pont átnéztem, pedig semmi mást nem tanultam az érettségire. Mázli.
10:58: átírom a piszkozatokat.
10:34: kész van mind a 3 eszé. Át kell nézni a többi feladatot, mi az amit kihagytam. A 2. feladat táblázatát valahogy kitöltöm, és meglepetten veszem tudomásul, hogy nem is volt sok kihagyott feladat. Egész jó.
10:47: kész vagyok mindennel, kihúzom az üresen hagyott részeket. Felmerül bennem a gondolat, hogy összeszámolom, kb. hány pont az, ami biztosan megvan, de rájöttem, hogy reménytelen. 3 pontom viszont biztosan van. Ez 3,33..%-a a 90 pontos írásbelinek. Nekem elég a 20% is, s ez az esszékkel együtt remélem, meg is lesz.
11:00: tegyük le a tollat, a lapokat rakjuk be a borítékba egyelőre, amíg ki nem visszük, alá nem írjuk.
11:02: leadtam mindent. Túl vagyok a 3 kötelező érettségin (persze csak az írásbeli részükün), de még hátra van egy biosz.

Szerda van, és legyen csütörtök. Az egy jó nap lesz. Utána meg legyen szombat, mert pénteken tanulni kell. Nem csak nekem.

Nincsenek megjegyzések: