2013. december 12., csütörtök

Félév vége

Kezdődött azzal, hogy reggel eltörtem egy poharat. Aztán megírtam a legrosszabb kiszéhát ebben a félévben. (5-ből 2 feladat biztosan jó, 2 biztosan rossz, 1 meg vagy jó vagy nem...)

Hivatalosan kettőig tart az óra, ezért gondoltam, lesz másfél órám a fiztöri zh előtt, hogy még egyszer alaposan átnézzek mindent. Két óra előtt három perccel a tanár a 9. oldalon járt a 13-ból. Végül negyed órával tartottuk tovább ezt az utolsó előadást, de közben már vagy 4-szer jöttek a tanárhoz, ő meg szegény mindig mondta, hogy jó, egy tíz perc és vége, jó még öt perc, aztán mindent megbeszélnek, de még csak egy fél percet bírjanak már ki... Ő is szenvedett, mi is, de amit muszáj, azt muszáj.

Volt tehát egy órám átnézni az anyagot, ezt meg is tettem, de a végét már nagyon elkapkodtam. Nagyon keveredtek még bennem a dolgok, de szerintem végül jól sikerült. Mielőtt a tanár kiosztotta volna a feladatlapokat, és mielőtt elpakoltam volna a jegyzetemet, még - nem tudom miért - meg akartam nézni, hogy Parmenidész ki volt és mit akart. Meg is találtam gyorsan a remek rövidített jegyzetemben, de már csak annyi tudatosult bennem, hogy két sort írtam hozzá. Így aztán foghattam a fejem, amikor a második kérdésben Parmenidész mozgás-elméletét kellett leírni, egy mondatban. Nagy nehezen eszembe jutott, hogy Zénón az ő tanait próbálta bizonygatni, és ez vezetett engem arra, hogy ezt sikerült leírnom, mint egy mondatot: "A mozgás csak illúzió". Nem tudom, ez a két valamirevaló szó ér-e, meglepődnék, ha megkapnám rá a 3 pontot.

Amikor délben elmentünk ebédelni, az É épület első emeletén ültünk. Az aula egyik sarkába tegnap állították fel a fenyőfát, ma már "fel volt díszítve". A következő párbeszéd zajlott le:
B: azért ennél szebb karácsonyfát is el tudtam volna képzelni ide az ELTÉ-re.
A: hát... tényleg... azok a szürke girlandok...
B: ja, olyan, mintha le lenne hányva!
A: tényleg olyan :D meg azok a díszek! két darab??
B: ...ööö... O.o  az tényleg két darab dísz  XD
A: de az egyik lila, a másik piros?! :D
B: nem tudom kinek volt ekkora szépérzéke :D lehet, hogy közbeszerzési pályázat volt... tuti ráköltöttek vagy másfél milliárdot...

Nincsenek megjegyzések: