2015. december 1., kedd

Americans know science

Állítólag ezen a teszten csak az amerikaiak 6%-a tud helyesen válaszolni minden kérdésre. Ez kevésnek hangzik, de szerintem nálunk még kevesebb lenne... Én mondjuk mindegyikre tudtam a helyes választ, de ezt el is vártam magamtól, és nem is mernék most erről írni, ha nem így lett volna. Amúgy ha megnézitek, ez a 6% elég semmitmondó infó, mert azért a kérdésekre külön-külön mégis csak nagyon sokan tudják a jó választ. A 70% fölötti arányok teljesen vállalhatóak. Szerintem semmi kivetnivaló nincs abban, ha valaki nem tudja az összefüggést a tengerszint feletti magasság és a víz forráspontja között, nem készülhet mindenki hegymászónak, hogy ez fontos legyen. Az asztronómia vs. asztrológia kérdésben viszont még meg is lepődtem, hogy milyen sokan tudják jól - de nem is csoda, mert ez ugye rendkívül fontos a mindennapi életben... A scatterplotos kérdésnél viszont nagyon gáz, hogy csak 63% képes egy ilyen egyszerű ábrát megérteni, a maradék 37 %-ot szerintem nyugodtan hívhatjuk vizuális analfabétának, és sajnos ebből Magyarországon szerintem még több van...

Nincsenek megjegyzések: