2013. június 7., péntek

Lvl 5. #Kiértékelés

Ma a labor helyett a gépen kellett dolgoznom. A tegnapi mérésekből kellett görbéket gyártanom.
Azt kell ehhez tudni, hogy Flufi olyan kiterjesztésben képes az adatokat elmenteni, amit csak egy külön programmal lehet excel által olvasható formátumba konvertálni, de még ekkor is tovább kell alakítani, hogy ténylegesen feldolgozható legyen.
Kerivel pedig az a helyzet, hogy ő ugyan ismeri a .csv kiterjesztést, de az ő adatait belső hálózatra kell felmásolni, és onnan leszedni a másik gépen (Flufi gépéről pendrive-val viszünk át adatot). Kerihez egy olyan gép tartozik, amin win98(!) fut, de a hozzá tartozó szoftver win95(!)-re lett tervezve. 2013...
Szóval ma az innen összeszedett mérési adatsorokból kellett ábrákat készítenem.

Az excelt tegnapelőtt negyed óra alatt sikerült megutáltam. Akkor B megmutatta, hogy ő az adatokat gnuplottal szokta ábrázolni. Na én még olyat azelőtt sose láttam, de hallomásból azért tudtam, hogy mire jó. B a saját laptopján dolgozott, nem nagyon láttam, hogy mit csinál, de megmutatta, hogy van a neten egy eltés oldalon egy remek kis pdf, amiben többek között van egy gnuplot gyorstalpaló is. Ezt ma megnéztem, és olyan ízi volt, hogy pikk-pakk meg is tanultam. Szipiszupi görbéim lettek, pedig még egyéb cseleket is végre kellett hajtanom. Aztán a Tanárnő még elmondta, hogy milyen korrekciós faktorral kell beszorozni bizonyos értékeket, és azzal olyan szép linearitást kaptam, hogy az valami csuda.
Sajnos a második fluoreszcenciás mérés egyik görbéjénél megint jelentkezett egy bizonyos hiba, ami már eddig is többször megjelent korábbi méréseknél, és nem nagyon tudnak rájönni, hogy mi okozhatja. A Tanárnőnek volt egy ötlete a héten, és nekem nagyon gyanús, hogy ha az alkohol emissziós spektrumát levonnám abból a nem stimmelő görbéből, akkor jó eredmény adódna. Ezt hétfőn feltétlenül ellenőrizni fogom, hátha megváltom vele a világot (vagy nem).

A jövő hét rengeteg újdonságot ígér számomra, és muszáj spoilereznem, mert annyira várom hogy talalkozzak egy igazi elektronmikroszkóppal!

Holnap nem kell korán kelnem, ez is remek.

Nincsenek megjegyzések: